MS Windows
briani 27239
Tilbagevendende zonealarn alert, kan det v~
Fra : Jakob

Dato : 03-01-05 17:01

Jeg er ved at blive irreteret over en tilbagevendende zonealarm alert.
Beskeden går på at der er blokeret for adgang fra """(UDP port 123) from
ntp1.usno.navy.mil (192.5.41.41)"""

Programmet er "generic host process for win32 services"

Jeg har på fornemmelsen at det drejer sig om noget tidsynkronisering der
pinges for hele tiden og derfor har jeg slået tidsynkronisering fra, men
beskeden bliver ved med at dukke op.

Derfor vil jeg lige høre om nogen har et bud på hvad det skyldes ??

Venlig hilsen

Jakob

Fra : John

Dato : 03-01-05 18:02

"Jakob" skrev i en meddelelse

> Jeg er ved at blive irreteret over en tilbagevendende zonealarm alert.

Forstås.. Prøv at kigge her:
http://www.download.com/ZoneAlarm-Tips/1200-2023_4-5120560.html?tag=txt

Se især #1

Mvh John

Fra : Jakob

Dato : 03-01-05 18:09

Hej John

Jeg er helt med på at jeg bare kan slå notification fra, men jeg er
typen der gerne vil følge med i hvad der sker og kunne derfor godt tænke
mig at vide hvad det er for en process der vil på nettet hele tiden :0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 03-01-05 19:47

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Det er såmænd Windows...

Mvh. Finn

http://finnholbek.mymusic.dk/

Fra : John

Dato : 03-01-05 21:44

"Finn Holbek" <fholbek"skrivsnabela"tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> jeg er
> typen der gerne vil følge med i hvad der sker og kunne derfor godt tænke
> mig at vide hvad det er for en process der vil på nettet hele tiden :0)

OK, men du var vist selv på sporet i dit første indlæg. Google-søgning på
usno.navy.mil giver dette resultat: http://www.usno.navy.mil/

Da du åbenbart er en hund efter detaljer, burde du måske kaste et blik på
(gratis) Sygate firewall:
http://majorgeeks.com/download.php?det=3356 :)

Mvh John

Fra : Jakob

Dato : 03-01-05 22:02

> Da du åbenbart er en hund efter detaljer, burde du måske kaste et blik på
> (gratis) Sygate firewall:

Tak for linket, den kendte jeg ikke. Bliver nok ved zonealarm da den
egentlig har virket fint synes jeg, er der nogen ting ved sygate der gør
den bedre ?`

Venlig hilsen

Jakob

Fra : John

Dato : 03-01-05 23:28

"Jakob" skrev i en meddelelse

> er der nogen ting ved sygate der gør
> den bedre ?`

ZoneAlarm er den mest populære af de to (34 mio downloads hos c-net). Sygate
(3 mio downloads hos c-net) har flere funktioner, bl a en omfattende log med
back-trace.

Du kan læse om Sygate her:
http://www.download.com/Sygate-Personal-Firewall/3000-2092_4-10332265.html?tag=lst-0-1
jeg skal ikke kunne sige, om den er bedre.... :)

Mvh John

Fra : Ukendt

Dato : 04-01-05 01:08

Prøvede Sygate en periode, men endte med at gå tilbage til Zonealarmen da
der er færre bugs og flere jævnlige opdateringer.

Mvh. Finn

Fra : Jakob

Dato : 04-01-05 12:06

In article <41d9de48$0$286$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Finn
Holbek" <fholbek"skrivsnabela"tdcadsl.dk> says...

> Prøvede Sygate en periode, men endte med at gå tilbage til Zonealarmen da
> der er færre bugs og flere jævnlige opdateringer.

Ok tak for svaret

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 04-01-05 12:07

> jeg skal ikke kunne sige, om den er bedre.... :)

OK men tak for tippet alligevel

Jakob

Fra : Ole Helms

Dato : 03-01-05 22:38

On Mon, 3 Jan 2005 17:00:32 +0100, Jakob <no@mail.com> skrev:

> [...]
>beskeden bliver ved med at dukke op.
>
>Derfor vil jeg lige høre om nogen har et bud på hvad det skyldes ??

Ja, det er ntp, der bruger UDP 123. Kør services.msc, rul ned til
Windows Time, dobbeltklik, stop tjenesten og vælg deaktiveret under
Starttype.

--
Venligst
Ole Helms

Fra : Jakob

Dato : 04-01-05 12:07

> Ja, det er ntp, der bruger UDP 123. Kør services.msc, rul ned til
> Windows Time, dobbeltklik, stop tjenesten og vælg deaktiveret under
> Starttype.

OK tak skal du have

Venlig hilsen

Jakob