MS Windows
briani 27239
To harddiske
Fra : Vidal

Dato : 02-01-05 21:53

Win XP pro SP2

Jeg forsøger at sætte en ekstra 20 Gb HD i maskinen. Der
ligger W2K på den 'nye'. Den booter fint på den oprindelige
HD, men når jeg sætter den nye til, melder den, der ikke er
noget styresystem (ved bootup).

Boot HD'en ligger som den første disk på kablet, altså
første stik fra bundkortet. Den første HD sat som master,
den anden som slave.

Hvis jeg forsøger at boote op på W2K HD'en alene, starter
den fint op og sætter igang, men derefter bliver der sort
skærm inden skrivebordet kommer frem, og der sker ikke mere.

Den nye HD har fungeret fint i en anden computer.

Jeg synes, alle kombinationer er forsøgt, er der nogen,
der har et forslag?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 02-01-05 23:00

Vidal wrote:

> [...]
>
> Den nye HD har fungeret fint i en anden computer.
>
> Jeg synes, alle kombinationer er forsøgt, er der nogen,

Nå, jeg har fundet problemet. Da jeg havde alt ude
af kabler, var jeg kommet til at bytte om på CD-ROM
og DVD, så master sad som slave på kablet og omvendt.
Det er åbenbart nok til at skabe forvirring i systemet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-01-05 23:08

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Boot HD'en ligger som den første disk på kablet, altså
> første stik fra bundkortet. Den første HD sat som master,

Hvad er det for en, som nu er bootharddisken? Husker du at jumpe dine diske,
så den ene er jumpet som master og en som slave.

> [...]
>
> Den nye HD har fungeret fint i en anden computer.
>
> Jeg synes, alle kombinationer er forsøgt, er der nogen,

Man kan ikke bare flytte en hd fra en pc til en anden, med mindre der er
nøjagtigt det samme hardware i.
Den vil sikkert ikke boote på din 2000 hd, fordi den ikke er indstillet til
det rigtige mb m.m.
Så der kommer du nok til at lave en geninstallation, så den kan finde ud af,
hvorledes hardwaren er sammensat i den nye pc.

Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 02-01-05 23:52

Kurt B. Andersen wrote:

> Så der kommer du nok til at lave en geninstallation, så den kan finde

Vrøvl. Installationen skal blot repareres; sig mig, følger du slet ikke
med i gruppen?

Jesper G. Poulsen