MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
winxppro og home
Fra : Anders Zuschlag Fjer~

Dato : 02-01-05 19:54

Hej
Jeg har et lille problem
Min pc har tre partitioner, c d og e. c og d er ntfs og e er fat32
På c er maskinen født med winxphome. Kører fint.
I dag har jeg lagt winxppro på partition d, og får også under boot lov at
vælge om jeg vil køre home eller pro.
Når jeg vælger pro kommer jeg også fint ind, men...
den nye pro har ikke fundet det lydkort som bundkort indeholder
den har ikke fundet netkort og jeg kan ikke få den til det?
den har ikke fundet usb-scanner
den kan ikke se e-partitionen?
men
den har feks. fundet usb-printer...?

Hvad gør jeg galt?

Venlig hilsen AZ

Fra : Frede Plesner Sørens~

Dato : 02-01-05 20:49

Er der ikke en driverCD til bundkortet?
"Anders Zuschlag FjernikkeAZ" <fjern-ikkeAZ@nyraad.net> skrev i en
meddelelse news:cr9fu2$r61$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 02-01-05 20:50

"Anders Zuschlag FjernikkeAZ" skrev
> [...]
> den nye pro har ikke fundet det lydkort som bundkort indeholder
> den har ikke fundet netkort og jeg kan ikke få den til det?

Du mangler sandsynligvis at opdatere drivere fra f.eks. dit bundkort,
lydkort og netkort.
Brug f.eks. dette program "EVEREST Home Edition freeware" til at hjælpe dig
med at finde drivere på internettet til din pc:
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en

En anden mulighed er at bruge den support cd som sandsynligvis er leveret
sammen med din pc.

Bliv ved med at opdatere drivere indtil der ingen gule spørgsmålstegn er
inde i
Control Panel | System | Hardware | Device manager.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Anders Zuschlag Fjer~

Dato : 02-01-05 21:05

> Bliv ved med at opdatere drivere indtil der ingen gule spørgsmålstegn er
> inde i
> Control Panel | System | Hardware | Device manager.
Hej
Tak for deltagelse.
Det der undrer mig er at det skal være nødvendigt at installere drivere
efterfølgende. Når jeg har formateret en pc og lægger xp på, så finder den
selv al hardware og installerer undervejs.
Er det fordi den nye installation findes på et d-drev og ikke et c-drev?
Ja jeg har en cd-rom fra købet med al software osv. og det må jeg jo så nok
til at prøve med, således at de gule spørgsmåltegn forsvinder.
Der er iøvrigt fundet et netkort 1394 eller sådan noget. Det har jeg
deaktiveret i den xp-home der kører fint, men i pro'en er det aktiveret men
der er ikke hul igennem mit kabelmodem med det netkort?
VH AZ

Fra : Anders Zuschlag Fjer~

Dato : 02-01-05 21:19

> Der er iøvrigt fundet et netkort 1394 eller sådan noget. Det har jeg
> deaktiveret i den xp-home der kører fint, men i pro'en er det aktiveret
> men
Ups-
Jeg fandt lige ud af at det er min firewire-kort , som ikke bruges.
VH AZ