MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
[XP] Blå skærm ved opstart
Fra : Rigor Mortis

Dato : 02-01-05 18:22

Jeg har fået en vens computer ud til mig for at forsøge at fixe den lidt.

Der var meget snavs i den computer. Både Hotbar, Blaster og forskellige
andre vira og spyware.

Det mest presserende var nok, at den kom frem med en dialogboks umiddelbart
efter opstarten, der fortalte at computeren vil lukke ned efter 60 sekunder.
Så vidt jeg kan forstå var det ormen Blaster, der arbejdede her...

Jeg har prøvet køre SpyBot - Search & Destroy, Ad-Aware og McAfee - Stinger
på den.

Disse programmer fandt en bunke skrammel på computeren, som de vist nok også
fik afhjulpet nogenlunde.

Der var dog øjensynligt stadig nogle forskellige ting tilbage på den, som
også trængte til en fast hånd.

Jeg valgte så at gå ind på windows update og lade den installere nogle
sikkerhedsopdateringer.

14 sikkerhedsopdateringer er nu blevet downloadet via windows update.

Herefter skulle computeren genstartes.

Men det er så her, at mine problemer for alvor begynder.

For den vil ikke starte op igen.

Der kommer blot en blå skærm og musens markør er det eneste der sker
skærmen. Man kan hverken trykke <Ctrl><Alt><Del> eller noget andet.

Hvis jeg forsøger at starte den op i fejlsikret tilstand, eller fejlsikret
tilstand med kommandopromt, bliver skærmen bare sort med hvid tekst i
hjørnerne, der fortæller at det er fejlsikret tilstand.

Hvad skal jeg nu gøre?

Der er nogle filer min ven MEGET gerne vil beholde...

Fra : MOA

Dato : 02-01-05 18:41

Hvad med at sætte disken som slave i en anden computer? Så kan du komme til
filerne udenom windows, og så formatere disken efterfølgende.

Mvh Morten

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 02-01-05 19:24

Rigor Mortis wrote:
> [...]
>
> Hvad skal jeg nu gøre?
>
> Der er nogle filer min ven MEGET gerne vil beholde...

Jeg havde engang et(næsten) ligende tilfælde - denne maskine gjorde det
bare engang imellem. Efter at have lavet en rensning af
registeringsdatabasen forsvandt problemet. Dette kan du bl.a. bruge
RegClean[1] til, så hvis du endelig kommer ind på en brugerprofil vil
jeg anbefale dette, men hvordan du kommer så langt ved jeg ikke. Håber
du få en løsning.

[1]
http://www.download.com/3000-2094-881470.html?legacy=cnet
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 02-01-05 20:29

> [...]
> hjørnerne, der fortæller at det er fejlsikret tilstand.
>
> Hvad skal jeg nu gøre?
>
> Der er nogle filer min ven MEGET gerne vil beholde...

Sæt win xp cd.en i og boot på den og kør en repair, så installerer den
direkte oveni den eksisterende installation og slette ikke nogen af hans
vigtige filer.
Der ryger nok et par drivere ved denne øvelse, men de kan geninstalleres og
du får reddet det vigtige.
Husk så, at når du booter på win xp cd.en så skal du sige nej første gang du
tilbydes en repair. Du skal først vælge repair, når du har godkendt
licensbetingelserne og er nået helt frem til, at den kan se, at der er en
eksisterende win xp i forvejen.

Kurt