MS Windows
briani 27239
sfc/scannow ?
Fra : kk

Dato : 02-01-05 15:41

Hej NG,
Kan jeg bruge en slipstreamet winxp cd til kørsel af sfc / scannow af min
installation, som består af en alm. inst. fra org. skiven, med masser af
opdateringer.
mvh
kk

Fra : Pico

Dato : 02-01-05 22:46

kk wrote:
> Hej NG,
> Kan jeg bruge en slipstreamet winxp cd til kørsel af sfc / scannow af
> min installation, som består af en alm. inst. fra org. skiven, med
> masser af opdateringer.

Den fostår jeg ikke lige. Du kørere SFC /scannow fra en komandopromt og
så kontrolere den dine filer om de er ok, ellers bytter den evt. skadede
filer ud med dem der ligger i din Driver cache i Windows mappen. Den
skal ikke bruge Cd'en.
Pico

Fra : kk

Dato : 02-01-05 23:33

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> så kontrolere den dine filer om de er ok, ellers bytter den evt.
> skadede filer ud med dem der ligger i din Driver cache i Windows

Tak for svaret,
-men nu er jeg helt lost. Sidste gang jeg kørte en sfc/osv , for længe
siden, bad den om skiven. Jeg satte den i og den kørte og alle blev
glade. Kan det tænkes, at jeg dengang under en af mine oprydninger, har
slettet dem du nævner, og så har fortalt mig at den vil have skiven?
Hvis den holder, så er winxp smartere end jeg troede, og ellers er jeg
forvirret.
mvh
kk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-01-05 17:59

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kontrolere den dine filer om de er ok, ellers bytter den evt. skadede
> filer ud med dem der ligger i din Driver cache i Windows mappen. Den skal
++++++++++++++++++++++++

Hej.

Den spørger da efter cd'en.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Pico

Dato : 04-01-05 00:34

Jørgen Nielsen wrote:
> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej.
>
> Den spørger da efter cd'en.

Jeg kørte komandoen forleden og den spurgte da ikke efter nogen CD
Jeg har så lige gjort det igen uden den ville have nogen Cd, det skal
lige bemærkes at jeg har heller ikke oplevet der er nogen beskadiget
filer når jeg kørere komandoen. Jeg har tidligere enkelte gange oplevet
at XP har skrevet at den har repereret/udskiftet en systemfil, det er
meget længe siden.
Pico