MS Windows
briani 27239
autoexec.nt-fil
Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 02-01-05 15:37

Jeg har et program, der konsekvent ødelægger ovennævnte fil. - Efter hver
genstart af computeren må jeg til at hente en ny fil fra Repair, hvorefter
det fungerer indtil næste genstart. - Det er møj-irriterende, og jeg har
ikke kunnet finde anden løsning på nettet. - Er der nogen i gruppen, der har
en mere "varig" løsning??

Mvh
Erik

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 02-01-05 15:47

"Erik Kirkeby Rasmussen" skrev
> [...]
> det fungerer indtil næste genstart. - Det er møj-irriterende, og jeg har
> ikke kunnet finde anden løsning på nettet. - Er der nogen i gruppen, der

Fundet, men ikke selv prøvet:

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&threadm=ZPQBd.270088%245K2.266791%40attbi_s03&rnum=1&prev=/groups%3Fq%3Dautoexec.nt%26hl%3Dda%26lr%3D%26scoring%3Dd%26selm%3DZPQBd.270088%25245K2.266791%2540attbi_s03%26rnum%3D1

Forslag:

Your problem is quite possibly the result of having been infected with a new
virus/worm/malware.... (when was the last time you updated your virus
scanner?)

You DO have a virus/spyware hijack

download the Stinger from here and run it to make sure that A-V-disabling
viruses are not present on your PC
http://download.nai.com/products/mcafee-avert/stinger.exe

- update your virus scanner and run a full system scan of all files.

Reboot to Safe Mode and run CWShredder - to remove variants of the
CoolWebSearch hijacker.
http://www.merijn.org/cwschronicles.html

Use CWShredder, the removal tool:
http://www.merijn.org/files/cwshredder.zip
http://www.merijn.org/files/CWShredder.exe
http://www.spywareinfo.com/downloads/tools/CWShredder.exe
http://www.zerosrealm.com/downloads/CWShredder.zip

download AdAware SE Personal Edition from www.lavasoftusa.com, install,
update, and run it to remove spyware, adware, and other such nasties from
your system.

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 03-01-05 11:12

> [...]
> det fungerer indtil næste genstart. - Det er møj-irriterende, og jeg har
> ikke kunnet finde anden løsning på nettet. - Er der nogen i gruppen, der

Torkild Dalsgaard svarede:

> [...]

> download AdAware SE Personal Edition from www.lavasoftusa.com, install,
> update, and run it to remove spyware, adware, and other such nasties from

Tak for de mange tip. - Jeg afprøvede Stinger og Ad-Aware SE Personal - og
det hjalp! - Hele 72 "dårlige filer" blev fjernet, og mit program virker
igen. - Det undrer mig dog, at de programmer jeg har i forvejen ikke har
fundet det forlængst. - Jeg har AGV antivirus, 2 firewalls, Spybot samt
Ad-Aware6 installeret i forvejen.
Tak for hjælpen!
Mvh
Erik