MS Windows
briani 27239
Windows messenger, virus ??
Fra : edob

Dato : 01-01-05 11:24

Hej NG.

I den senere tid (efter at jeg har geninstalleret windows xp pro) får jeg
hver gang jeg åbner PCéren en meddelelse:

Windows Messenger. A newer version is available. You must install the
newer version in order to continue. Would you like to do this now ? - og
så er der muligheden for at klikke yes eller no.

Jeg har hidtil afvist den med et NO. Jeg er bange for at den er falsk og
indeholder virus. Hvad mener I om dette ??

Min messenger version er 4.7.0041.
Jeg har altid hørt det ikke er klogt at installere fra noget som popper op
automatisk !! - Jeg har selv ledt efter en opgradering uden at finde
nogen. - Hvor evt. ?

Venlig hilsen, Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-01-05 11:38

edob skriver:

> Windows Messenger. A newer version is available. You must install the
> newer version in order to continue. Would you like to do this now ? - og
> så er der muligheden for at klikke yes eller no.

Og klikker man ja, kommer man til et sted, man skal betale for den....

> Jeg har hidtil afvist den med et NO. Jeg er bange for at den er falsk og
> indeholder virus. Hvad mener I om dette ??

At du skal have installeret en firewall (evt bare opgraderer til SP2 og
bruge firewallen deri), men mindre at du sidder bag en router. Og så
skal du lige køre din computer igennem med AdAware.

VIl du vide mere om messenger, så prøv gruppen:

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : edob

Dato : 01-01-05 16:05

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in message
> [...]
> skal du lige køre din computer igennem med AdAware.
>
> VIl du vide mere om messenger, så prøv gruppen:

Hej Klaus.

Jeg har firewall slået til, og jeg har norton antivirus fuldt opdateret og
aktiveret. Mit spørgsmål går mere på om det er en reel opdatering til
windows.

OK med newsgruppen.
v.h. Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-01-05 18:07

edob skriver:

> Jeg har firewall slået til, og jeg har norton antivirus fuldt opdateret og
> aktiveret.

Prøv at kør en gang med Lavasoft AdAware

> Mit spørgsmål går mere på om det er en reel opdatering til
> windows.

Prøv at klik ja og se om du kommer til et sted, hvor du skal betale for
noget, så er det _ikke_ en MS ting. Har et familliemedlem der fik noget
i samme retning.....

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 01-01-05 18:17

"edob" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har firewall slået til, og jeg har norton antivirus fuldt opdateret og
> aktiveret. Mit spørgsmål går mere på om det er en reel opdatering til

Hvis det er en grå boks som dukker frem, er det ikke fra MS og derfor ikke
andet end en gang snavs. MS dukker aldrig op med opdateringer på denne måde.
Det tyder mere på, at nogen udnytter tjenesten messenger som ikke er
identisk med den messenger du har nede i højre hjørne.
Højreklik på Denne Computer - Administrer - klik på + ud for tjenester og
programmer - vælg tjenester - I højre side finder du Messenger - højreklik
på den og vælg Egenskaber - Ved starttype skal du sætte den til Deaktiveret,
hvis ikke den er det i forvejen.
Så skulle de grå bokse ikke dukke op mere.
De bliver i øvrigt deaktiveret, hvis man opdaterer med SP2

Kurt

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 01-01-05 17:02

edob wrote:
> [...]
> Jeg har altid hørt det ikke er klogt at installere fra noget som
> popper op automatisk !! - Jeg har selv ledt efter en opgradering

Er det ikke denne her?
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=77c3799f-6388-4193-8002-be55584c1ac1&displaylang=da
--
Hilsen Torben Greve Otzen

Træt af Outlook Express' måde at citere på?
Hent OE-QuoteFix...

Fra : edob

Dato : 02-01-05 11:26

Tak for hjælpen - har klaret problemet.

Havde fået ormen W32.KORGO.V - norton antivirus fandt og slettede.

v.h. frank