MS Windows
briani 27239
Problemer med Geforce 6600GT PCI-X
Fra : Jørgen

Dato : 30-12-04 21:08

Jeg har et Club3D Geforce 6600GT til PCI-X porten.

Kortet har fungeret fint, lige indtil nu. Efter et nedbrud hvor min cpu blev
ret varm, blev jeg nødt til at reinstallere Win XP, men nu kan jeg ikke få
kortet til at virke, eller det vil sige jeg kan ikke starte op normalt.

Jeg har hentet den seneste driver fra nvidia, installeret dem og kortet
genkendes korrekt, men når jeg genstarter stopper windows ved windows
indlæses skærmen og der kommer en blå skærm med en fejlmeddelse, den kan jeg
ikke nå at læse den inden den genstarter. Hvis jeg prøver i fejlsikret
tilstand starter den fint op, og under enhedshåndtering figurere kortet
korrekt, har prøvet den driver der fulgte med, men det hjalp ikke.

Nogen bud på hvad der kan være galt?
Kan det kortet mon være futtet af, hvilket vel ikke virker sandsynligt når
det virker i fejlsikret tilstand.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-12-04 22:33

"Jørgen" <no@spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> Nogen bud på hvad der kan være galt?
> Kan det kortet mon være futtet af, hvilket vel ikke virker sandsynligt når

Har du husket at installere bundkortdrivere inden du installerede
grafikdriver?

Kurt

Fra : Jørgen

Dato : 30-12-04 22:52

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> wrote in message

> Har du husket at installere bundkortdrivere inden du installerede
> grafikdriver?

Som jeg husker det gjorde jeg.

Se evt. fejlmeddelse i dk.binaer

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-12-04 01:08

> "Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> wrote in message

> Som jeg husker det gjorde jeg.
>
> Se evt. fejlmeddelse i dk.binaer

Jeg ville prøve at afinstallere grafikkortdriveren og installere
bundkortdriver for at være sikker på, at den virker.
Jeg kender ikke nærmere til pci expres, men til agp porte er der jo en
særskilt driver som skal installeres for at få porten til at virke
ordentligt.
Se evt. på nettet om der er udgivet nyere versioner af bundkortsdriverne.
Prøv derefter evt. med en anden version af driveren til grafikkortet.

Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-12-04 12:33

Jørgen wrote:

> Jeg har et Club3D Geforce 6600GT til PCI-X porten.

Mig bekendt findes GF 6600GT ikke til PCI-X. Er du sikker på at du ikke
mener PCI-Express?

> Hvis jeg prøver i fejlsikret tilstand starter den fint op, og under

Så slår du automatisk genstart fra. På den måde kan du se de
oplysninger der fremkommer ved den blå skærm - skriv dem ned og giv dem
videre her i gruppen.

> Nogen bud på hvad der kan være galt?

Der er sikkert et software-problem et sted - svært at komme nærmere ind
på, når vi ikke kender BSOD-beskeden.

> Kan det kortet mon være futtet af, hvilket vel ikke virker
> sandsynligt når det virker i fejlsikret tilstand.

'Fejlsikret tilstand' kører i lavere opløsninger end Windows normalt
gør. Et defekt grafikkort kan godt påvirke de forhold.

Jesper G. Poulsen

Fra : Jørgen

Dato : 31-12-04 13:05

On 31 Dec 2004 11:33:01 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Mig bekendt findes GF 6600GT ikke til PCI-X. Er du sikker på at du ikke
>mener PCI-Express?

Jo.

>Så slår du automatisk genstart fra. På den måde kan du se de
>oplysninger der fremkommer ved den blå skærm - skriv dem ned og giv dem
>videre her i gruppen.

Hari går aftes postet et billede af fejlmeddelsen i dk.binaer

>Der er sikkert et software-problem et sted - svært at komme nærmere ind
>på, når vi ikke kender BSOD-beskeden.

den peger på nvidia driveren eller noget i den stil.

>'Fejlsikret tilstand' kører i lavere opløsninger end Windows normalt
>gør. Et defekt grafikkort kan godt påvirke de forhold.

ok, der sker det nu hver gang jeg starter op, at windows prøver at
installere mit grafikkort, det annullere jeg da jeg driveren ikkke
virker.

dvs. at uden driveren er installeret kører 1280x1024 16 bit farver, så
det betyder vel at den godt kan gå op i "høje" opløsninger, da min lcd
skærm er 1280x1024 passer det meget godt sammen.

Fra : Jørgen

Dato : 31-12-04 13:07

On Fri, 31 Dec 2004 13:05:19 +0100, Jørgen <nomail@dk.dk> wrote:

> [...]
>det betyder vel at den godt kan gå op i "høje" opløsninger, da min lcd
>skærm er 1280x1024 passer det meget godt sammen.

Det er 32 bit og her virker det ok.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-12-04 14:40

Jørgen wrote:

> Det er 32 bit og her virker det ok.

Hvad, hvilket?

Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-12-04 14:42

Jørgen wrote:

> Hari går aftes postet et billede af fejlmeddelsen i dk.binaer

Læser ikke gruppen

Jesper G. Poulsen

Fra : Jørgen

Dato : 01-01-05 14:11

On 31 Dec 2004 13:41:50 GMT, "Jesper G. Poulsen"
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Læser ikke gruppen

Fejlmeddelsen kommer her:

Fejlen skyldes muligvis følgende fil: nv4_disp

Hvis det er første gang, at du har set denne stopfejl, skal du
genstarte computeren. Hvis skærmbilledet vises igen, skal du gøre
følgende:

Enhedsdriveren sad fast i en uendelig løkke. Dette er normalt tegn på
et problem med selve enheden eller enhedsdriveren, der ikke
programmerer hardwaren korrekt.

Kontakt hardwareforhandleren for at få den nyeste driver.

Tekniske oplysninger:

***STOP: 0x00000EA (0x86457A58, 0x86488008, 0xF7C69CBC, 0x0000001)

nv4_disp
Starter lagering af den fysiske hukommelse

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-01-05 17:35

Jørgen wrote:

> ***STOP: 0x00000EA (0x86457A58, 0x86488008, 0xF7C69CBC, 0x0000001)

http://support.microsoft.com/?kbid=293078

Jesper G. Poulsen