MS Windows
briani 27239
Ændre fil's oprettelse / ændrede dato?
Fra : Torben Olsen

Dato : 30-12-04 01:26

Hej NG
Kan det lade sig gøre at ændre en fil's dato, jeg har indskannet et billede
jeg gerne vil have dateret til den dag hvor billedet er taget.

Torben

Fra : Bertel Brander

Dato : 30-12-04 01:58

Torben Olsen wrote:
> Hej NG
> Kan det lade sig gøre at ændre en fil's dato, jeg har indskannet et billede
> jeg gerne vil have dateret til den dag hvor billedet er taget.

Så vidt jeg ved kan man ikke gøre det med standard windwows programmer.
Der findes en del kommandolinie programmer der kan gøre det, de
hedder normalt touch.

MSYS som du kan finde her: http://www.mingw.org/ har bl.a. en touch.
Kør touch --help for at finde ud af hvordan du bruger den.

--
"We learned more from a three minute record, baby
than we ever learned in school"

Fra : Anders Lund

Dato : 30-12-04 06:57

Torben Olsen wrote:

> Kan det lade sig gøre at ændre en fil's dato, jeg har indskannet et billede
> jeg gerne vil have dateret til den dag hvor billedet er taget.

Hvis du gemmer i fx jpg format, kan du gemme disse oplysninger inde i
selve filen, så datoen ikke bliver påvirket af "omgivelserne". :)

Jeg har ikke selv ledt efter et program til at gøre det kun at gøre
dette - men Adobe Album har denne funktion og programmet findes i en
gratis version på deres webside.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 30-12-04 08:22

On Thu, 30 Dec 2004 01:26:22 +0100, "Torben Olsen" <to@svendts.dk>
wrote:

>Hej NG
>Kan det lade sig gøre at ændre en fil's dato, jeg har indskannet et billede
>jeg gerne vil have dateret til den dag hvor billedet er taget.

Prøv Ninotech Date Edit 4.0, som kan hentes her:

http://home.worldonline.dk/ninotech/

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Lars

Dato : 30-12-04 10:37

In article <cqvhtm$ujt$1@news.net.uni-c.dk>, to@svendts.dk says...
> Hej NG
> Kan det lade sig gøre at ændre en fil's dato, jeg har indskannet et billede
> jeg gerne vil have dateret til den dag hvor billedet er taget.

Yep, med Total Commander som er et sublimt filhåndterings værktøj, kan du under: Files - Change
attributes (dato & tidspunkt incl.) ændre tidspunkt for een eller for den sags skyld på mange
filer.

Du kan hente en gratis trial af programmet her:
http://www.ghisler.com/

--
Best regards

Lars

Fra : Lars

Dato : 31-12-04 16:17

In article <MPG.1c3deabe56f2f203989990@news.inet.tele.dk>, ls@No_Email.com says...
> [...]
> filer.
>
> Du kan hente en gratis trial af programmet her:

Ups, jeg bør måske også nævne at når dato attributterne er ændret i dine fotos (kan gøres på
een gang via multi-select), så kan du efterfølgende via Total Commander's multi-rename (CRTL-
M), indføje dato og evt. tidspunkt som en del af filnavnet.

--
Best regards

Lars

Fra : Torben Olsen

Dato : 30-12-04 13:28

Hej Alle

Tak for de gode svar, jeg afprøver dem alle!

Torben