MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP - Langsom start
Fra : Christiansen

Dato : 29-12-04 23:39

Efter opdatering med SP2 tager en opstart 5½ minut, den står cirka 3 min.
med sort skærm med en dottet linie i bunden der langsomt fyldes ud de først
3 cm, hvorefter den fortsætter med boot. Før SP2 tog en normal boot cirka 30
sek.
Er der nogen der har set noget lignende og kan give et godt tips til hvad
der kan være galt.

PHC.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-12-04 23:49

"Christiansen" <poulfjernbrit@tdcfjernadsl.dk> wrote:

>Er der nogen der har set noget lignende og kan give et godt tips til hvad
>der kan være galt.

Der er mange muligheder...

Det kan f.eks være ikke-forbundne netkort (kablede / trådløse /
firewire) der står og søger efter en DHCP-server - Maskinen fortsætter
først boot processen når kortene laver time-out.

Check dine netværksforbindelser - Er der ikke-forbundne netkort bør du
give dem en fast ip-adresse. Alternativ kan du samle alle kort i en
netværksbro.

<mlr>

Fra : Christiansen

Dato : 30-12-04 00:00

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote in message

> [...]
>
> Check dine netværksforbindelser - Er der ikke-forbundne netkort bør du
> give dem en fast ip-adresse. Alternativ kan du samle alle kort i en

Alt fungerede fint indtil jeg opdaterede til SP2, så jeg tror ikke det er
der fejlen findes med mindre det er noget nyt der er i SP2 opdateringen.
Går og lufter hunden nu håber der kommer nogle gode svar i nat.
Godnat

PHC.

Fra : Calle.

Dato : 30-12-04 02:21

Christiansen wrote:
> [...]
> normal boot cirka 30 sek.
> Er der nogen der har set noget lignende og kan give et godt tips til

tjek om din harddisk ikke er hoppet i PIO mode
--
Calle.

Fra : Christiansen

Dato : 30-12-04 05:42

"Calle." <fake@fake.fake> wrote in message

> tjek om din harddisk ikke er hoppet i PIO mode
> --
> Calle.
Og hvad er PIO mode, hvordan undersøger jeg om den er det.

PHC

Fra : Calle.

Dato : 30-12-04 10:17

Christiansen wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> wrote in message

> Og hvad er PIO mode, hvordan undersøger jeg om den er det.

højreklik på denne computer og vælg egenskaber > fanen "hardware" >
enhedshåndtering > klik på + ud for IDE ATA/ATAPI-controlere > højreklik på
den kanal dit bootdisk sidder på og vælge egenskaber > vælg fanen
"avancerede indstillinger"

--
Calle.

Fra : Christiansen

Dato : 30-12-04 12:10

> [...]
> enhedshåndtering > klik på + ud for IDE ATA/ATAPI-controlere > højreklik
> på den kanal dit bootdisk sidder på og vælge egenskaber > vælg fanen

Alt i orden der, intet er ændret ..... den kører IDE mode og autodetect er
valgt
så det må ligge et andet sted. Har opdateret andre PCer på arbejdet uden
problemer, så det her kan jeg ikke lige greje. Måske en total nyinstallation
af alt er løsningen.

PHC

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-12-04 12:55

Christiansen skriver:

> Måske en total nyinstallation
> af alt er løsningen.

Eller afinstalltaion af SP 2 ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Calle.

Dato : 30-12-04 12:50

Christiansen wrote:

> [...]
> så det må ligge et andet sted. Har opdateret andre PCer på arbejdet
> uden problemer, så det her kan jeg ikke lige greje. Måske en total

Ikke forstået! Står der Ultra DMA?

--
Calle.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 30-12-04 13:20

"Christiansen" <poulfjernbrit@tdcfjernadsl.dk> skrev:
Wed, 29 Dec 2004 23:38:34 +0100 i dk.edb.system.ms-windows
>Er der nogen der har set noget lignende og kan give et godt tips til hvad
>der kan være galt.
Ja, følgende URL hjalp mig i en tilsvarende situation.
Tipset ser mærkeligt ud, men Windows er jo også mærkelig.
Det virkede bare hos mig.

http://www.tunexp.com/tips/communicate/very_slow_boot_when_networking

Erik Helmer Nielsen

Fra : Mikkel

Dato : 30-12-04 20:35

Hej

Jeg har også haft samme problemer, mit var zipprogrammmet "Zip genuis"
som af uransaglige grunde efter SP2 lavede ged i dyret, da jeg
afinstallede det og geninst. det igen var problemet væk...

Mvh.
Mikkel Rømer

Fra : Christiansen

Dato : 01-01-05 10:57

Tilbage igen efter en stille og rolig nytårsaften.
Det ser ikke ud til at jeg får løst problemet, så der er nok ikke andet at
gøre end geninstallation af det hele og så se om det løser problemet.

PHC

Fra : Christiansen

Dato : 01-01-05 10:58

Forresten GODT NYTÅR og tak for svarene