MS Windows
briani 27239
minus internet
Fra : larsen

Dato : 29-12-04 19:32

Hej
Jeg er ny her, og sidder med et irriterende problem.
Jeg er fast forbundet til internettet via min antenneforening, men når jeg
starter pc'en, kan jeg ikke komme på nettet før jeg har kørt
"systemgendannelse"..,
Hvordan finder jeg ud af hvad det er der ligger og driller under opstart???
Håber at nogen kan hjælpe..........
Mvh
Jan

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 29-12-04 21:19

"larsen" <immerine@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "systemgendannelse"..,
> Hvordan finder jeg ud af hvad det er der ligger og driller under

Hej
Nu har du jo givet os alle de oplysninger vi skal have for at hjælpe dig
nemlig hvilket OS kører du, hvilken internet udbyder har du, og hvis du
kører XP som jeg tror har du så installeret SP2 eller andre ting fornylig.
Alt dette ikke sagt for at drille dig men bl.a. SP2 har lavet nogle
underlige ting ved internet opkoblinger, hvis du kører stofanet skal du være
sikker på at din LAN forbindelse er sat op til at hente IP adresser via DHCP
--
Med Venlig Hilsen
Paul Østerby Sørensen

Fra : Anders Lund

Dato : 29-12-04 21:21

larsen wrote:

> [...]
> "systemgendannelse"..,
> Hvordan finder jeg ud af hvad det er der ligger og driller under opstart???

Måske skifter din PC af ukendte årsager over til en forkert fast IP
adresse? Prøv at sætte den til selv at hente en IP adresse automatisk,
næste gang problemet viser sig.

Ellers må du når du udføre nogle tests, når problemet er der, i en
kommando prompt:

ping 194.192.82.45
ping www.tdc.dk

Og brug denne kommando for at give os oplysninger om dit netværkstkort:

ipconfig /all

Skriv resultatet af alle de ting her i gruppen, så er der gode
muligheder for at vi kan finde problemet.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : larsen

Dato : 29-12-04 22:01

Tak for den hurtige reaktion.
Jeg kører XP-home og Arrownet, og ja---autoupdate har hentet en stor pakke.
Min gode gamle Umax-scanner har heller ikke været sig selv siden.
Mvh
Jan

Fra : jo

Dato : 29-12-04 22:13

> [...]
> "systemgendannelse"..,
> Hvordan finder jeg ud af hvad det er der ligger og driller under

Prøv følgende:

Start
Kør
(der skrives:) cmd (enter)
(der skrives:) netsh (enter)
(der skrives:) winsock reset (enter)
Computeren genstartes.

Der opstår samtidigt en fejl omkring LAN-forbindelsen, også selv om en sådan
ikke forefindes, idet der fremkommer et nyt icon på statuslinien, hvor der
figurerer en gul trekant med et udråbstegn i.
Den rettes på denne måde:

Start
Indstillinger
Kontrolpanel
Netværksforbindelser
(Højreklik på) LAN-forbindelse
(vælg) Egenskaber
Fjern flueben nederst i "Giv besked, når denne netværksforbindelse har
begrænset eller ingen forbindelse"

Held og lykke!

Jo.

Fra : larsen

Dato : 29-12-04 22:22

> [...]
> (Højreklik på) LAN-forbindelse
> (vælg) Egenskaber
> Fjern flueben nederst i "Giv besked, når denne netværksforbindelse har

Jeg prøver
Mvh
Jan