MS Windows
briani 27239
Diverse AMD Athlon64 spørgsmål...
Fra : JJ

Dato : 29-12-04 10:13

Jeg har for nogen tid siden opgraderet til Athlon 64, men har hidtil kørt
med alm Windows XP PRO alligevel. Nu overvejer jeg imidlertid kraftigt om
jeg skulle smide en XP 64 ind, nu hvor det er tid at reinstall igen, men så
melder der sig nogle spørgsmål:

Er der nogen forbedring i ydelse, eller vil alt være det samme?

Vil det måske endda være langsommere, ved afvikling af spil og programmer
som oprindeligt er 32bit?

Hvad med drivere osv? Skal man burge specielle 64bit drivere eller virker
det bare med standarddrivere?

Hvis man skal have nye drivere, hvor finder man dem så? Synes ikke der er
det store udvalgt rundt omkring, hvor de nævner noget om 64bit?

Eventuelle links til hjemmesider som omhandler ovenstående modtages meget
gerne, så jeg selv kan læse mig up to date, eller, selvfølgelig, konkrete
svar er også velkomne :)

På forhånd mange tak.

JJ

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-12-04 11:37

JJ wrote:

> Er der nogen forbedring i ydelse, eller vil alt være det samme?

Athlon64 er i sig selv hurtigere til 64-bit arbejde end til 32-bit
arbejde.

> Vil det måske endda være langsommere, ved afvikling af spil og
> programmer som oprindeligt er 32bit?

Hvis der er performancenedgang på ift. XP-32, så er det helt og holdent
MS' skyld. Prøv ad

> Hvad med drivere osv? Skal man burge specielle 64bit drivere eller
> virker det bare med standarddrivere?

SVJV er der anvendt en 64-bit drivermodel i XP-64.

> Hvis man skal have nye drivere, hvor finder man dem så? Synes ikke
> der er det store udvalgt rundt omkring, hvor de nævner noget om 64bit?

Mon ikke de er med i XP?

> Eventuelle links til hjemmesider som omhandler ovenstående modtages
> meget gerne, så jeg selv kan læse mig up to date, eller,
> selvfølgelig, konkrete svar er også velkomne :)

http://www.microsoft.com er et godt sted at starte

Jesper G. Poulsen

Fra : *XxX*

Dato : 29-12-04 22:57

"JJ" <a@b.com> wrote in message

> Eventuelle links til hjemmesider som omhandler ovenstående modtages meget
> gerne, så jeg selv kan læse mig up to date, eller, selvfølgelig, konkrete
> svar er også velkomne :)

Ser ud til du kan prøve om det er bedre inden du køber

http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/default.mspx