MS Windows
briani 27239
Windows XP er ulydig
Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 27-12-04 14:39

Jeg har en Windows XP pro SP2 der er ulydig, og som er ved at
gøre mig rasende.

Den vil ikke respektere en besked om at undlade at rydde
sidefilen (virtuel hukommelse) hver gang den lukkes ned.
Det betyder at den er umådelig længe om at lukke.

Ordren til at rydde sidefilen ligger i redigeringsdatabasen under
værdien 'ClearPageFileAtShutdown'.
Når jeg sætter værdien til 0, (not clear) så virker det i nogle
dage, men så ændrer Windows værdien tilbage til 1 (clear).
Jeg har prøvet helt at fjerne nøglen, men den bliver så bare
indsat igen med værdien 1.

Jeg har også fundet en linie i 'Lokale Sikkerhedsindstillinger'
som hedder 'Ryd Sidefilen til den virtuelle hukommelse'.
Den sætter jeg til 'deaktiveret' og så undlader maskinen igen at
rydde sidefilen i nogle dage, indtil Windows selv sætter værdien
tilbage til 'aktiveret'

Jeg har tre maskiner med WinXP og det er kun den ene, der opfører
sig så uartigt.

Der er absolut ikke tale om nogen form for genoprettelse,
geninstallation eller genindlæsning af systemet.

Hvad kan årsagen dog være?

Erik Helmer Nielsen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-12-04 17:02

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> sig så uartigt.
>
> Der er absolut ikke tale om nogen form for genoprettelse,
> geninstallation eller genindlæsning af systemet.

++++++++++++++++++++++++++

Hej Erik.

Jeg havde også på et tidspunkt problemmer med at windows ikke kunne huske
indstillingerne, godt nok ikke det samme som dit problem, prøv at gå ind på
denne side http://www.dougknox.com/ og gå over i højre spalte, ned til
"Windows XP Doesn't Save User Settings" og download så den reg fil, det
hjalp hos mig.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 28-12-04 13:02

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev:
Mon, 27 Dec 2004 17:01:54 +0100 i dk.edb.system.ms-windows
> [...]
>denne side http://www.dougknox.com/ og gå over i højre spalte, ned til
>"Windows XP Doesn't Save User Settings" og download så den reg fil, det
Tak for tipset, det hjalp mig desværre ikke denne gang, men kan
da være godt at kende.
Jeg må nok til at forske mere intensivt i problemet.

Erik Helmer Nielsen

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 27-12-04 17:08

Hej Erik
Din XP har fået at vide at den skal foretage denne ændring og den besked får
den via "Systemgendannelse". Slå den fra efter at du har lavet den ændring
som du taler om. Det gøres fra kontrolpanel-system-systemgendannelse og boot
så din PC. Hvis du ønsker at gøre brug af "Systemgendannelse" så slå den til
efter at PC'en er startet. Nu vil systemgendannelsen ikke rette på din
opsætning idet den tager udgangspunkt i den konfiguration der var da den
blev aktiveret.
mvh
Kurt

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 27-12-04 19:35

"Kurt Pedersen" <kurt_birgittt@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter at PC'en er startet. Nu vil systemgendannelsen ikke rette på din
> opsætning idet den tager udgangspunkt i den konfiguration der var da den
++++++++++++++++++++++

Hej Kurt.

Hvis han ikke har kørt systemgendanelse så skulle det da meget gerne ikke
blive rettet, eller tager jeg fejl?

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 28-12-04 15:08

> Hej Kurt.
>
> Hvis han ikke har kørt systemgendanelse så skulle det da meget gerne ikke
> [...]

Hej Jørgen
Min erfaring siger mig at når systemgendannelsen under opstart af computeren
opdager at konfigurationen ikke svarer til det som systemgendannelsen
betragter som værende gældende, så ændrer den det hele tilbage til det den
mener er den gyldige konfiguration. Dette gælder uagtet om det drejer sig om
en indstilling eller om der er tale om filer der mangler eller som er
defekte. Systemgendannelsen er jo en dejlig ting når der er gået kagemand i
hele systemet, men den er også en pæst når man nu vil ændre noget eller
fjerne et par filer som man ikke længere ønsker at XP skal gøre brug af.
Hvis man opdager at alle de indstillinger man har lavet er ændret tilbage
efter en genstart af computeren så vil man i 95 % af alle tilfældene kunne
henvise til systemgendannelsen.
mvh
Kurt

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-12-04 16:21

> Hej Jørgen
[KLIP]
> [...]
> efter en genstart af computeren så vil man i 95 % af alle tilfældene kunne

Hej Kurt.

Jeg kan bare ikke forstå hvorfor systemgendannelsen ændre på noget, hvis man
ikke har kørt systemgendannelsen, altså at den så selv begynder at ændre på
det, det forstår jeg ikke, men der er så meget man ikke forstår med windows