Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE 5.5 - View Source... kun med Notepad?
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-05-01 11:00

Jeg kører Win2000 med IE 5.5 og er efterhånden træt af Notesblok (Notepad).

Når man i IE vælger "View Source" åbner Notepad og viser den valgte html
source.
Kan man ikke ændre det til et andet program? Det er jo nok vha. Regedit....
men hvor og hvorand?

- Lars

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 22-05-01 14:21

"Lars Jørgensen" <someone@microsoft.com> wrote in
<9eddbh$lkr$1@sunsite.dk>:

> Når man i IE vælger "View Source" åbner Notepad og viser den valgte
> html source.
> Kan man ikke ændre det til et andet program? Det er jo nok vha.
> Regedit.... men hvor og hvorand?

Du kan smide en anden fil ind i stedet for notepad.exe. Så vil IE åbne
denne i stedet.

--
mvh Andreas Kleist Svendsen
http://nau.dk

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 22-05-01 16:24

"Andreas Kleist Svendsen" <usenetnospam@nau.dk> wrote in message

> Du kan smide en anden fil ind i stedet for notepad.exe. Så vil IE åbne
> denne i stedet.

Ja... det kunne være en løsning, hvis jeg kunne få lov til at overskrive
notepad.exe Problemet er bare at det vil Win2000, som jeg bruger, ikke
tillade. Den originale Notepad dukker bare op igen. Kan det så forhindres?

- Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 24-05-01 18:12

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> notepad.exe Problemet er bare at det vil Win2000, som jeg bruger, ikke
> tillade. Den originale Notepad dukker bare op igen. Kan det så forhindres?

Ja... det fik jeg så løst ved at overskrive de 3 kopider win2k har spredt
rundt omkring i winnt mappen. Nu vil den IE bare ikke reagere på "view
source"

- Lars

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 24-05-01 17:39

Lars Jørgensen <someone@microsoft.com> wrote:

> Kan man ikke ændre det til et andet program? Det er jo nok vha. Regedit....
> men hvor og hvorand?

Kan man ikke ændre det til et andet program inde i
internetindst.->programmer->HTML-editor? På min [IE5.5] kan man vælge
mellem Notepad og Frontpage [pest eller kolera] (-:

--
MVH Jonas

'It's just a job. Grass grows, birds fly, waves pound the sand.
I beat people up.' [Muhammed Ali, 1977]

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 24-05-01 18:21

"Jonas C. Voss" <SCRATCHTHISjc@voss.tf> wrote in message

Regedit....

> Kan man ikke ændre det til et andet program inde i
> internetindst.->programmer->HTML-editor? På min [IE5.5] kan man vælge
> mellem Notepad og Frontpage [pest eller kolera] (-:

Ja... det har jeg prøvet. Den indstilling påvirker kun den knap (edit) der
kan fås frem på værktøjslinien.
Det er måske en af de ting der ikke kan ændres. Det ville ellers være rart
med farver på HTML'en.

- Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-05-01 20:13

Thu, 24 May 2001 19:20:52 +0200, skrev "Lars Jørgensen"
<lagojo@hotmail.com>:

>Det er måske en af de ting der ikke kan ændres. Det ville ellers være rart
>med farver på HTML'en.

NoteTab kan erstatte Notepad og således også bruges til vis kilde og
den farver tags.

http://www.notetab.com

med venlig hilsen
Knud