MS Windows
briani 27239
Flytte en hardddisk
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-12-04 20:17

Jeg har lige flyttet en 250 GB harddisk fra en XP computer til en anden og
vil gerne have datane med over.
Jeg er selv bruger på begge harddiske, men selvfølgelig er CID nummeret ikke
det samme på de to XP'er.
Jeg havde forventet at jeg i computer management kunne importerer disken,
men den mulighed er der slet ikke. Jeg kan konverterer til Basic disc (den
er altså dynamisk), men det vil slette alle data på den, og det vil jeg
ikke.
Den er fundet i Bios til fuld størrelse og conrolleen er iøvrigt også
flyttet fra den ene maskine til den anden.

Disken er fundet i enhedshåndteringen.

Nogen der har en løsning på problemet - uden at jeg taber data ?

Hilsen

Michael Lund Sørensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-12-04 22:27

"Michael Lund Sørensen" <laeses-ikke@gromit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> flyttet fra den ene maskine til den anden.
>
> Disken er fundet i enhedshåndteringen.
>
> Nogen der har en løsning på problemet - uden at jeg taber data ?

Hvad mener du med, at du vil importere disken? Så vidt jeg kan se, kan du se
disken. Er det dataene/mapperne på din 250 gb disk, som du ikke kan få fat
i/nægtes adgang til?
Prøv at se et par dage tilbage i gruppen, der var der et link til ms
angående hvordan man kan overtage ejerskabet over mapper og filer, som er
blevet låst i forbindelse med at de er flyttet til en anden pc.

Kurt

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-12-04 22:57

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> angående hvordan man kan overtage ejerskabet over mapper og filer, som er
> blevet låst i forbindelse med at de er flyttet til en anden pc.

Hej Kurt
Disken er i Disk manegeren, men står som utilgængelig.
Jeg kan kun få lov til at konverterer den til Grundlæggende (Basic) disk og
det vil betyde formatering af disken.
Jeg kan ikke se disken i Stifinder eller nogen andre programmer end disk
manegeren (har ikke prøvet med et disc recovery program, men det vil jeg
også gerne undgå).
Tak for dit forslag.
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-12-04 23:14

"Michael Lund Sørensen" skriver:

> Disken er i Disk manegeren, men står som utilgængelig.

Var den systemdisk på den gamle maskine ?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-12-04 11:42

Klaus D. Mikkelsen skrev :
> "Michael Lund Sørensen" skriver:

> Var den systemdisk på den gamle maskine ?

Nej, det er en ren data disk. Ingen system mapper ej heller "Dokumenter"

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-12-04 18:27

Michael Lund Sørensen skrev :
> [...]
> flyttet fra den ene maskine til den anden.
>
> Disken er fundet i enhedshåndteringen.
>
> Nogen der har en løsning på problemet - uden at jeg taber data ?

Nu er disken og controlleren tilbage i den gamle maskine og den virker igen
med sit gamle drevbogstav V:

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-12-04 01:07

Michael Lund Sørensen wrote:

> Nu er disken og controlleren tilbage i den gamle maskine og den
> virker igen med sit gamle drevbogstav V:

Nu har du så lært at diske fremover skal fremstå som Basic

Basic-diske kan også læses af fremmede OS'er - jeg har MS mistænkt for
at indføre dynamiske diske for at forhindre alternativer til Windows.

Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-01-05 23:27

Michael Lund Sørensen skrev :
> Jeg har lige flyttet en 250 GB harddisk fra en XP computer til en anden og
> vil gerne have datane med over.

Problemet har er løst. WinXP SP2 havde ikke den nyeste driver til
controlleren. Uden den var disken ulæselig, men med driveren blev disken
fundet som Fremmede og importeret som forventet.