MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Win xp på disk 2, ???
Fra : Steen Wrem

Dato : 25-12-04 22:42

Hej gruppe

Jeg er kommet til at starte en Win XP installering på et extra drev, som
blot skulle bruges til dokumenter, men fik stoppet det,.
Så hver gang computeren starter op får jeg mulighed for at vælge den
ufuldendte instalation på det ekstra drev.
Er der mulighed for at slette den ufuldendte installation????

Vh SteenW

Fra : Sven

Dato : 25-12-04 23:00

> [...]
> ufuldendte instalation på det ekstra drev.
> Er der mulighed for at slette den ufuldendte installation????

Kontrolpanel -> ydelse og vedligeholdelse -> system, fanebladet
"avanceret", "Start og Genoprettelse", tryk på knappen "Rediger". Her kan du
slette indgangen til det ufuldstændige system, så der kun er een
valgmulighed tilbage, så vil den ikke spørge om noget ved boot, men bare
starte op. Husk nu at slette den rigtige linie! Filen der indeholder
data'erne hedder boot.ini og ligger på c:\boot.ini.

Sven

Fra : Steen Wrem

Dato : 25-12-04 23:50

On 25/12/04 22:59, in article cqknst$1m5e$1@news.cybercity.dk, "Sven"
<chanelle4_nospam@hotmail.com> wrote:

> [...]
> starte op. Husk nu at slette den rigtige linie! Filen der indeholder
> data'erne hedder boot.ini og ligger på c:\boot.ini.

Øh, hvor er det lige jeg finder kontroplpanel?

Vh SteenW

Fra : Steen Wrem

Dato : 25-12-04 23:58

> [...]

> starte op. Husk nu at slette den rigtige linie! Filen der indeholder
> data'erne hedder boot.ini og ligger på c:\boot.ini.

Jeg fandt ud af det! tak skal du have og god jul

Vh SteenW

Fra : Steen Wrem

Dato : 26-12-04 12:29

"Sven"

Hvilken linie er det mon jeg skal slette?
Den rigtige version ligger på C:
Og den forkerte på D:
sådan her ser det ud:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

signature(383a531b)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect

Vh SteenW

Fra : Edmund

Dato : 26-12-04 20:04

Steen Wrem wrote:
> signature(383a531b)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft
> Windows XP Professional" /fastdetect

Hvad er det for en disk 2 du har, er det en usb/ scsi / firewire eller
hvad.?
Jeg har nemlig aldrig set en boot.ini med signature(383a531b)

Mvh Edmund

Fra : Steen Wrem

Dato : 26-12-04 21:05

On 26/12/04 20:04, in article 338g9pF3ub042U1@individual.net, "Edmund"
<nospam@surfpost.dk> wrote:

> Hvad er det for en disk 2 du har, er det en usb/ scsi / firewire eller
> hvad.?
> Jeg har nemlig aldrig set en boot.ini med signature(383a531b)

2 stk ide diske

Vh steenW

Fra : Sven

Dato : 27-12-04 09:25

> Hvad er det for en disk 2 du har, er det en usb/ scsi / firewire eller
> hvad.?
> Jeg har nemlig aldrig set en boot.ini med signature(383a531b)
>
> Mvh Edmund

Grunden til, at der står signature(383a531b) er, at det er en WindowsXP
"under installation", dvs den er aldrig blevet færdiggjort.

Sven

Fra : Sven

Dato : 27-12-04 09:24

> Hvilken linie er det mon jeg skal slette?

Du skal slette denne:

> signature(383a531b)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows
> XP
> Professional" /fastdetect

Som du kan se, er det den der indeholder adgang til disk 1 (den første er
disk 0), hvilket viser, at det vil være din sekundære disk.

Sven

Fra : Steen Wrem

Dato : 27-12-04 12:08

"Sven" <chanelle4_nospam@hotmail.com> wrote:

> Du skal slette denne:

> Som du kan se, er det den der indeholder adgang til disk 1 (den første er
> disk 0), !

Det virkede!

Tak for hjælpen
SteenW