MS Windows
briani 27239
System 32
Fra : Ukendt

Dato : 25-12-04 21:51

Hvorfor kommer der et stifinderbillede med system 32 ved opstart? Systemet
er W2K sp4. Hvordan får jeg den til at lade være?

mvh

Stig Bang-Mortensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-12-04 15:44

Skyldes formentlig en fejlagtig henvisning i registret typisk
forårsaget af en installation der gik galt.
Søg i registret efter system32 og se om der er en ukomplet eller tom
nøgle.

Advarsel: at ændre i Registret kan medføre at computeren ikke virker
ordentligt. Eventuelt at den nægter at boote.

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-04 22:43

> [...]
>
> Advarsel: at ændre i Registret kan medføre at computeren ikke virker
> ordentligt. Eventuelt at den nægter at boote.

Hvad er "tjenesten Aspi32"?

mvh

Stig Bang-Mortensen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-12-04 02:42

ASPI driveren. Bruges til SCSI drev eller CD/DVD brændere.

On Mon, 27 Dec 2004 22:42:45 +0100, "Stig Bang-Mortensen"

Fra : Ukendt

Dato : 29-12-04 18:15

> Skyldes formentlig en fejlagtig henvisning i registret typisk
> forårsaget af en installation der gik galt.
> Søg i registret efter system32 og se om der er en ukomplet eller tom
> nøgle.

Jeg skal lige have termerne på plads.

Hvilket register taler du om? System 32 åbner automatisk som et
stifindervindue ved opstart.

Hvordan ser jeg om en nøgle er tom eller ufuldstændig?

Den eneste installation der har været vrøvl med var installation af software
til en scanner.

> Advarsel: at ændre i Registret kan medføre at computeren ikke virker
> ordentligt. Eventuelt at den nægter at boote.

Det er jeg med på.

mvh

Stig Bang-Mortensen

Fra : Hans Georg Arndt

Dato : 29-12-04 21:30

Jeg har samme fejl med system 32 mappen, flere " kompetente" har ikke kunnet
komme med
løsning af problemet.
Når mappen vises på skærmen er systemet helt låst i ca 1 min, som om der
søges.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-12-04 01:16

Se inline.

On Wed, 29 Dec 2004 18:15:23 +0100, "Stig Bang-Mortensen"
<sbmatmortensen.mail.dk> wrote:

>Hvilket register taler du om? System 32 åbner automatisk som et
>stifindervindue ved opstart.

Windows har kun et Register. Kør "regedit" for at editere i det.

>Hvordan ser jeg om en nøgle er tom eller ufuldstændig?

Tom er enkelt. Du har en key men den har ingen value.
Ufuldstændig er lidt mere tricky at opdage men du kan måske se at
værdien i value er ufuldstændig.

>Den eneste installation der har været vrøvl med var installation af software
>til en scanner.

En mulig kandidat.