MS Windows
briani 27239
XP fra tysk til dansk
Fra : Michael Nørgaard

Dato : 25-12-04 20:57

Hejsa,

Jeg har købt en PC i Tyskalnd til min datter. Med dansk tastatur, men med
tysk XP installeret.

Er det ikke muligt at skifte sproget uden at skulle installere en dansk
version?? jeg har bokset lidt med det og ændret sprog til dansk et par
steder, men den fortsætter indtil videre i tysk......

vh
Michael

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 25-12-04 21:07

Michael Nørgaard wrote:

> Er det ikke muligt at skifte sproget uden at skulle installere en
> dansk version?? jeg har bokset lidt med det og ændret sprog til dansk
> et par steder, men den fortsætter indtil videre i tysk......

Jeg har en bekendt der har købt en pc i Italien med preindstalleret italiensk
WinXphome. Han har haft kontakt til Microsoft, om hvordan han får en dansk
eller engelsk windows. Han fik at vide at han kan købe en opgradering til WinXp
pro. Han valgte at lære italiensk. Mit forslag er at lære pigen tysk eller købe en
OEM Windows med en mus eller noget andet, men så kunne du jo lige så godt
have købt maskinen i Danmark.

mvh
Henning

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 25-12-04 21:14

Jamen italiensk er også et pænere sprog end tysk
Worst case, så kan jeg vel installere en dansk version og blot bruge det
registreringsnummer, der følger med den pre-installerede version - ja, det
ved jeg jo ikke om jeg kan, men det vil jeg prøve.

vh
Michael

Fra : Jacob

Dato : 25-12-04 23:44

"Michael Nørgaard" <nyhedsgruppe@hejza.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> registreringsnummer, der følger med den pre-installerede version - ja, det
> ved jeg jo ikke om jeg kan, men det vil jeg prøve.

Se under kontrolpanel --> internationale og sproglige indstillinger og
tilføj dansk
Jeg havde ændret mit til russisk og så kunne jeg ikke logge på mere med
password ( havde helt glemt det ))) fik det dog ordnet

jacob

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-04 00:32

Jacob skrev:

>Se under kontrolpanel --> internationale og sproglige indstillinger og
>tilføj dansk

Det får man ikke en dansksproget ud af det, det er
tastaturopsætning o.lign. man ændrer med den indstilling.

PS. Vær rar at klip i det du citerer, der er ingen grund til at
citere hele det indlæg, som man svarer på.
--
Knud

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 26-12-04 02:21

> Det får man ikke en dansksproget ud af det, det er
> tastaturopsætning o.lign. man ændrer med den indstilling.

Nope, det har jeg desværre også konstateret. Jeg kommer oprigtigt i tvivl om
det kan lade sig gøre.

Men kunne det være en mulighed at tage en dansk cd - kan den kombineres med
et tysk licensnummer??

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 26-12-04 00:41

> [...]

>registreringsnummer, der følger med den pre-installerede version - ja, det
>ved jeg jo ikke om jeg kan, men det vil jeg prøve.

Hvad svarer du på?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Michael Nørgaard