MS Windows
briani 27239
Lydkort virker pludselig ikke mere ??
Fra : JMN

Dato : 25-12-04 14:38

Hej i gruppen

Ved ikke om det er rigtige sted, men kunne ikke finde bedre egnet gruppe.

Jeg har en SB Live 5.1 og det har indtil dato fungeret fint.
Pludselig vil det ikke mere. Under enhedshåndtering er den nu gul.

Jeg troede først det var fordi det var defekt og byttede derfor med lydkort
fra min søns pc. Mit virker fint i hans pc, men hans virker ikke i min ??

Jeg har installeret via SB-cd igen og igen og igen. Der sker bare intet.
Windows kommer og siger der er fundet ny hardware (multimedielydkort). Her
siger jeg annuler og kører install. fra cd. Det har før virkert fint, men nu
kan jeg ikke få et pib ud af den.

Jeg har været på creatives hjemmeside, men der kan ikke hentes ny driver,
kun muligt at bestille ny cd.

Hvad gør jeg nu ?

vh.
JMN

Fra : John

Dato : 25-12-04 15:33

"JMN" skrev i en meddelelse

> Jeg har en SB Live 5.1 og det har indtil dato fungeret fint.
> Pludselig vil det ikke mere. Under enhedshåndtering er den nu gul.

Prøv at 1): slette den i enheds-håndtering, og genstarte computeren, og lad
windows finde og installere driveren. Eller 2): slet den i
enheds-håndtering, genstart, og installer fra driver CD-rom.

Mvh John

Fra : Gokke

Dato : 25-12-04 19:00

"JMN" <Guffe@guffe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan jeg ikke få et pib ud af den.
>
> Jeg har været på creatives hjemmeside, men der kan ikke hentes ny driver,

Eller sæt det i den næste pci port...

Gokke

Fra : JMN

Dato : 25-12-04 20:13

Tak for svar fra både John & Gokke.

Jeg har gjort alt det I foreslår, men uden held.

Ved genstart finder den fint kortet, jeg prøver så at lade Windows
installere selv, men den kan ikke finde drivere.
Selv med cd-rom i finder den intet. Der ER installeret drivere. Når jeg
under tilføj/fjern programmer f.eks. prøver at afinstallere SB-live så
ligger der fint nok drivere.

Jeg har også skiftet pci-slot. Intet held. Jeg ved faktisk ikke lige hvad
jeg skal stille op. Et nyt kort vil jo ikke hjælpe noget. Jeg ved jo det
virker, er testet på anden pc.

Håber I har noget mere i ærmet

vh.
JMN

Fra : MAndersen

Dato : 25-12-04 20:40

> [...]
> jeg skal stille op. Et nyt kort vil jo ikke hjælpe noget. Jeg ved jo det

Jeg har/havde det samme lydkort i min pc. Det stoppede med at virke efter
installation af SP2.
Jeg har aldrig fået det til at virke igen, men nu er pc'en så skiftet ud.

MAndersen

Fra : JMN

Dato : 26-12-04 13:14

Hej igen

Nu virker det !!

Man skal faktisk gøre lige modsat af hvad windows anbefaler. Jeg valgte selv
en komponent (lydenhed) og installeret som SB-live series (WDM). Nu virker
det.

Tak for hjælpen.
JMN