win98 opdatering/update - Samme igen og ig~
Fra : aw

Dato : 07-02-05 21:22

Min win98, er begyndt at bede om opdatering via Windows Update, ikke at det
er så mærkeligt, men det er den samme opdatering som der hentes dag efter
dag -og det har vel stået på i henved en måneds tid.

Mener på et tidspunkt at der var svaret på et lignende spørgsmål her i NG,
men har ikke kunnet finde spørgsmål/svar i denne NG og ej heller i
dk.edb.sikkerhed.virus.

Fra : Banditten

Dato : 08-02-05 11:14

"aw" <hobro@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er så mærkeligt, men det er den samme opdatering som der hentes dag efter
> dag -og det har vel stået på i henved en måneds tid.

Har set problemet før og i det pågældende tilfælde lå løsningen i at gøre
følgende:
Køre en windowsupdate, se identificer hvilket hotfix (eks KB841873) der igen
vil lade sig installere - men undlad at installere dette.
Via kontrolpanelet -> tilføj/fjern programmer vil det formodentlig være
muligt at se at det pågældene hotfix allerede er installeret.
Afinstaller dette og gennemfør en windows update, hvor det netop fjernede
hotfix installeres igen.
Oftest vil dette lille stunt klare problemet.

/Banditten

Fra : aw

Dato : 12-02-05 16:22

PERFEKT!

Det var lige det der skulle til.

Tak for hjælpen.

Fra : John

Dato : 08-02-05 14:58

"aw" skrev i en meddelelse

> [...]
> er så mærkeligt, men det er den samme opdatering som der hentes dag efter
> dag -og det har vel stået på i henved en måneds tid.

Prøv at køre Belarc Advisor, der bl a viser dine hotfix'es:
http://www.belarc.com/free_download.html Slet og gen-installer evt defekt
hotfix. Du kan i Belarc ofte klikke dig frem til hvordan.

Win 98-2 har også en rep-funktion for IE, findes under
systemoplysninger>funktioner.

Ellers prøv evt: http://majorgeeks.com/download4467.html

Mvh John

Fra : aw

Dato : 12-02-05 16:24

Jeg forstod ikke helt at du skrev:

"Win 98-2 har også en rep-funktion for IE, findes under
systemoplysninger>funktioner."

Jeg valgte at falde over et andet råd i det andet svar, og det virkede.

Men tak for dit svar alligevel!

----