Sikkerhed IRL
Fra : Kristian Thy

Dato : 02-02-05 17:09

Vi afbryder det almindelige program for at bringe dette billede af
virkelighedens pendant til en software firewall:

http://www.syslog.com/~jwilson/pics-i-like/kurios119.jpg

\\kristian

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 02-02-05 18:31

"Kristian" == Kristian Thy <thy@itu.dk> writes:

> Vi afbryder det almindelige program for at bringe dette billede af
> virkelighedens pendant til en software firewall:

> http://www.syslog.com/~jwilson/pics-i-like/kurios119.jpg

Bang! Bang! You're dead. That page is 404.

Er det sammenlignligt med en SW FW?

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Kent Friis

Dato : 02-02-05 19:12

Den 02 Feb 2005 18:30:42 +0100 skrev Anders Wegge Jakobsen:

> Bang! Bang! You're dead. That page is 404.
>
> Er det sammenlignligt med en SW FW?

Den virker i firefox under Linux, og jeg kan ikke se noget i
URL'en der skulle forvirre nogen browsere, ikke engang IE.

Mvh
Kent

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 02-02-05 19:26

"Kent" == Kent Friis <nospam@nospam.invalid> writes:

> Den virker i firefox under Linux, og jeg kan ikke se noget i
> URL'en der skulle forvirre nogen browsere, ikke engang IE.

Jeg *bruger* FF under linux.

Men det lader til at jeg har copypastet mangelfuldt, for i anden
omgang virker det. Og ja, det er en *nydelig* sammenligning med en SW
FW

Fra : Philip Dahlstrøm

Dato : 02-02-05 19:50

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> Jeg *bruger* FF under linux.
>
> Men det lader til at jeg har copypastet mangelfuldt, for i anden
> omgang virker det. Og ja, det er en *nydelig* sammenligning med en SW
> FW

Hørt... _Smukt_ billede :D

Fra : Stig Johansen

Dato : 02-02-05 23:39

> [...]

> Men det lader til at jeg har copypastet mangelfuldt, for i anden
> omgang virker det. Og ja, det er en *nydelig* sammenligning med en SW

SW FW = iptables ?

Stig Johansen

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 03-02-05 07:04

"Stig" == Stig Johansen <stig_johansen_it_at_=(@)hotmail.com> writes:

> SW FW = iptables ?

I yderste konsekvens ja, men det er nu mere ZoneAlert og lignende jeg
kommer til at tænke på.

Fra : Jesper S. Nielsen

Dato : 10-02-05 16:47

Anders Wegge Jakobsen <wegge@wegge.dk> skrev:

> I yderste konsekvens ja, men det
>er nu mere ZoneAlert og lignende jeg
>kommer til at tænke på.
>
>--
>/Wegge <http://wiki.wegge.dk>
>echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge
>mailto:awegge@gmail.com -
>Invitationer på FCFS basis

Hej, jeg er ny her, så bær over med mig hvis det er et dumt
spørgsmål, men:

Hvad står SW FW for?

FW gætter jeg på står for firewall, men SW kan jeg ikke lige
gætte.

Best regards, Jesper.

Fra : Benny Nissen

Dato : 10-02-05 16:57

Jesper S. Nielsen (slet PE5MB) wrote:

> Hvad står SW FW for?
>
> FW gætter jeg på står for firewall, men SW kan jeg ikke lige
> gætte.

SW = Software, modsat HW = hardware.

--
Benny

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 03-02-05 13:17

On Wed, 02 Feb 2005 17:09:28 +0100, Kristian Thy wrote:

> Vi afbryder det almindelige program for at bringe dette billede af
> virkelighedens pendant til en software firewall:
>
> http://www.syslog.com/~jwilson/pics-i-like/kurios119.jpg

Dejligt - tak for den. En glimrende illustration af, at man skal huske at
tænke på den samlede løsning, ikke kun sin firewall

/Lars

Fra : Morten S Hansen

Dato : 03-02-05 21:09

"Kristian Thy" <thy@itu.dk> skrev i en meddelelse
> Vi afbryder det almindelige program for at bringe dette billede af
> virkelighedens pendant til en software firewall:
>
> http://www.syslog.com/~jwilson/pics-i-like/kurios119.jpg
>
> \\kristian

Har set billedet før (...og det var ikke på internettet) - Dengang med en
tekst om at det var fra Billund Lufthavn! Men mon ikke dét er en and...

/morten