freeware kryptering af filer
Fra : Georg

Dato : 02-02-05 00:05

Jeg har googlet lidt efter et freeware krypteringsprogram, som skal kunne
kryptere filer op til 12 GB. Det er ikke sånt at finde. Nogle der har nogle
forslag?

Georg

Fra : Morten Dahl

Dato : 02-02-05 00:28

Georg wrote:
> [...]
> kryptere filer op til 12 GB. Det er ikke sånt at finde. Nogle der har nogle

TrueCrypt [1] er, saa vidt jeg lige kan se, kun begraenset af fri
diskplads (den naevner mulige begraesninger i filsystemet, f.eks. 4 GB
paa FAT32).

Jeg har dog ikke testet det, men det er formodentligt det samme med
GnuPG [2]..

[1] http://truecrypt.sourceforge.net/
[2] http://www.gnupg.org/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 02-02-05 09:37

Georg wrote:

> Jeg har googlet lidt efter et freeware krypteringsprogram, som skal kunne
> kryptere filer op til 12 GB. Det er ikke sånt at finde. Nogle der har nogle
> forslag?

Jeg plejer selv at bruge GPG. Det virker fint med input
filer på over 4GB. GPG komprimerer filerne inden de
krypteres, det er en god idé både af hensyn til pladsen
og sikkerheden. Det betyder dog, at jeg ikke har haft
lejlighed til at teste en fil, som også fyldte over 4GB
efter komprimering. Og GPG kan forresten både lave
symmetrisk og assymmetrisk kryptering, så vælg den, der
passer bedst til din anvendelse.

--
Kasper Dupont

Fra : Nicolai

Dato : 02-02-05 10:30

> Jeg har googlet lidt efter et freeware krypteringsprogram, som skal kunne
> kryptere filer op til 12 GB. Det er ikke sånt at finde. Nogle der har nogle
> forslag?

Jeg mener pgp kan i freeware versionen. Kan anbebales.

Fra : Gandalf

Dato : 04-02-05 12:57

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har googlet lidt efter et freeware krypteringsprogram, som skal kunne
> kryptere filer op til 12 GB. Det er ikke sånt at finde. Nogle der har
> nogle forslag?

MaxCrypt til enkeltfiler
Compusec til hele harddisken

Fra : Jesper Hansen

Dato : 04-02-05 21:27

On Fri, 4 Feb 2005 12:57:16 +0100, "Gandalf" <me@privacy.net> wrote:

>Compusec til hele harddisken

Kan det også nøjes med enkelte mapper på harddisken eller er det enten
eller? Jeg kan ikke lige tyde det ud fra deres hjemmeside.

Mvh
Jesper

Fra : Gandalf

Dato : 05-02-05 00:05

"Jesper Hansen" <lismoes@(slettes)gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kan det også nøjes med enkelte mapper på harddisken eller er det enten
> eller? Jeg kan ikke lige tyde det ud fra deres hjemmeside.

Programmet er et full disk encryption program, og på den ene installation
jeg har haft, registrerede jeg ikke andre muligheder end kryptering af hele
disken.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 05-02-05 10:08

On Sat, 5 Feb 2005 00:05:29 +0100, "Gandalf" <me@privacy.net> wrote:

>Programmet er et full disk encryption program, og på den ene installation
>jeg har haft, registrerede jeg ikke andre muligheder end kryptering af hele
>disken.

Ok tak for det. Jeg mangler bare et der kan kryptere enkelte mappe.

Mvh
Jesper