Kan ikke opdatere AVG
Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-02-05 18:44

Hej
Når jeg prøver at opdatere AVG melder den hele tiden at den mislykkes med at
kontakte serveren.
Er der problemer med min maskine eller er der bare ofte dårlig forbindelse
med opdaterings-serveren.

Ole

Fra : Hans Otto Nielsen

Dato : 01-02-05 18:49

"Ole Thomsen" <arntdesign@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at kontakte serveren.
> Er der problemer med min maskine eller er der bare ofte dårlig forbindelse

Samme problem på min kones computer, så du er ikke alene med problemet.

mvh
Hans Otto

Fra : OAT

Dato : 07-03-05 11:35

> Samme problem på min kones computer, så du er ikke alene med problemet.
>
> mvh
> Hans Otto

Gå ind på dit C-drev, find mappen WINNT derefter SYSTEM32
derefter DRIVERS og derefter ETC.
Så åbner du filen HOST med Notepad og indsætter, nederst, linien:
193.86.103.19 guru.grisoft.com
Så skulle den finde opdateringer noget nemmere, det fungerede for mig.

mvh Ole

Fra : Carl Drud

Dato : 01-02-05 18:50

Ole Thomsen wrote:

> [...]
> kontakte serveren.
> Er der problemer med min maskine eller er der bare ofte dårlig forbindelse

Måske forslaget i nedenstående link kan bruges.

http://groups-beta.google.com/group/dk.edb.internet/msg/41b57f3bf8112dfa

Carl

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-02-05 19:14

Tak for linken.
For enden af linken blev der fortalt at løsningen var at :
Tilføje 193.86.103.19 guru.grisoft.com til min Hosts fil.

Hordan gør jeg det?

Ole

Fra : Gevaldi

Dato : 01-02-05 20:25

Ole Thomsen skriblede:

> Hordan gør jeg det?

Find hosts filen
Afhængigt af din Windows version ligger den i :

Windows 95/98/Me c:\windows\hosts
Windows NT/2000/XP Pro c:\winnt\system32\drivers\etc\hosts
Windows XP Home c:\windows\system32\drivers\etc\hosts

Åbn så hosts filen med notepad og indsæt denne linie

193.86.103.19 guru.grisoft.com

nederst i filen.

Gem og luk filen og prøv så at opdatere AVG igen

Din Host fil hedder muligvis Host.sam, men så
omdøber du den bare til Host uden extensions.

--
/Gevaldi

Fra : Ole Thomsen

Dato : 01-02-05 20:48

Fra : -USH-

Dato : 01-02-05 22:21

> [...]
>
> 193.86.103.19 guru.grisoft.com
>
> nederst i filen.
>
> Gem og luk filen og prøv så at opdatere AVG igen

Hopla. Det virkede for mig. Så I andre kan bare kaste jer ud i det, det er
ikke farligt.
Nogen der kan fortælle hvad det rent fysisk (computersk... whatever) er man
gør ved at indføre den linie?

-Ulrik-

Fra : Anders Lund

Dato : 01-02-05 23:55

-USH- wrote:

> Nogen der kan fortælle hvad det rent fysisk (computersk... whatever) er man
> gør ved at indføre den linie?

Normalt når man skal besøge en hjemmeside eller når ens antivirus
program skal ind på en "webadresse" skal der bruges en IP adresse som
din computer kan tilsluttes sig. Denne IP adresse finder den ved at slå
gutu.grisoft.com op i en DNS server, som så kan svare tilbage hvad IP
adressen er.

Host filen springer dog dette trin over ved allerede at fortælle
computeren hvad IP adressen er til guru.grisoft.com.

Der kan være 2 årsager til at det ikke virker uden at lave denne rettelse:
Grisoft har ændret IP adressen og din DNS server har ikke opdaget dette
endnu (og giver den gamle IP adresse)
Eller din DNS server kan slet ikke finde IP adressen - og så springer du
blot DNS serveren over ved at skrive i din host fil.

Håber at det var en god nok forklaring. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : -USH-

Dato : 02-02-05 11:10

> [...]
>
> Host filen springer dog dette trin over ved allerede at fortælle
> computeren hvad IP adressen er til guru.grisoft.com.

Tak for svar. Nu giver det måske vistnok mening... jo.

-Ulrik-

Fra : Dino

Dato : 02-02-05 17:50

Den 1-2 2005 skrev Anders Lund i dk.edb.sikkerhed:

> [...]
> Eller din DNS server kan slet ikke finde IP adressen - og så springer
> du blot DNS serveren over ved at skrive i din host fil.

God forklaring, men ikke helt rigtig...
guru.grisoft.com, hvor free AVG vil hente opdateringer, er overbelastet.
Tilføjelsen i Hosts filen (193.86.103.19 guru.grisoft.com), får AVG til at
hente opdateringen på www.grisoft.com i stedet.

guru.grisoft.com == 193.86.3.34 == guru0.grisoft.cz
www.grisoft.com == 193.86.103.19

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Anders Lund

Dato : 03-02-05 19:41

Dino wrote:
> guru.grisoft.com, hvor free AVG vil hente opdateringer, er overbelastet.

Ok, må da også indrømme at jeg ikke kendte noget til det fix ud over
hvad jeg lige læste i denne tråd.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 01-02-05 20:45

On 2005-02-01, Ole Thomsen <arntdesign@hotmail.dk> wrote:
> For enden af linken blev der fortalt at løsningen var at :
> Tilføje 193.86.103.19 guru.grisoft.com til min Hosts fil.
>
> Hordan gør jeg det?

Med en tekst-editor (e.g.) notepad.

   http://accs-net.com/hosts/how_to_use_hosts.html

Mvh. Michael.
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 01-02-05 21:12

On Tue, 1 Feb 2005 19:14:15 +0100, "Ole Thomsen"
<arntdesign@hotmail.dk> wrote:

>Tak for linken.
>For enden af linken blev der fortalt at løsningen var at :
>Tilføje 193.86.103.19 guru.grisoft.com til min Hosts fil.
>
>Hordan gør jeg det?

Update Manager -> Settings -> URL -> Add

/jesper