Fuldstændig afinstallering af Norton2003.
Fra : Bente Christensen

Dato : 01-02-05 08:54

Hej.

Min Norton og jeg vil afslutte vort samliv i løbet af en måneds tid, har jeg
fået melding om.

Hvordan er det så lige, at man fuldstændigt rydder op efter den?

Jeg ved, at emnet jævnligt har været på listen, men jeg vil gerne have en
meget fyldestgørende version, - og gerne på dansk, over, hvor jeg skal lede
i registreringsdatabasen, hvilke mapper, der skal fjernes o.s.v.

Mener man stadig, at AVT version 7 er et udmærket gratis alternativ, eller
er der noget smadder med den.
Jeg husker at have set noget om configurering af mails i den forbindelse.

På forhånd tak fra Bente C.

Fra : BJ Denmark

Dato : 01-02-05 11:24

"Bente Christensen" <bente.chr@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> fået melding om.
>
> Hvordan er det så lige, at man fuldstændigt rydder op efter den?

Jeg gør selv det, at jeg...

1) Fjerner programmet på almindelig vis.

2) Derefter søger jeg på harddisken efter
sym*.*; nav*.*; norton*.*
Og tager kritisk stilling til, om jeg kan slette dét, den finder.

3) Slutteligt tager jeg en tur i registreringsdatabasen, hvor jeg efter tur
søger efter
nav
sym
nort

og tager kritisk stilling til om jeg kan slette hvad der findes hhv. om jeg
skal slette registreringen eller hele nøglen. (Den gyldne regel er, hvis du
er i tvivil, så lad være.)

Fra : John

Dato : 01-02-05 15:11

"Bente Christensen" skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Min Norton og jeg vil afslutte vort samliv i løbet af en måneds tid, har
> jeg fået melding om.
>
> Hvordan er det så lige, at man fuldstændigt rydder op efter den?

Før af-installation: Luk Norton, og gå derefter til start-menuen i
'msconfig', fjern flueben i alt Norton, Symantec-lignende, og genstart
computeren. Dette for at sikre, at ingen Norton-filer kører. Af-installér
programmet og genstart computeren. Kør derefter en søgning, slet alt Norton
og Symantec, og genstart.

Yderligere oprydning med (gratis) RegCleaner:
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=189

Start programmet, kig under Software, markér og slet alt Norton og Symantec.
Hvis RegCleaner ikke allerede 'taler' dansk: Gå til 'options' og stil
RegCleaner til dansk. Gå derefter til: værktøjer>registrerings
oprydning>'kør dem alle', og slet fundne filer. Genstart computeren.

Så skulle der være muget ud :)

Mvh John

Fra : Gandalf

Dato : 02-02-05 22:13

> [...]
> stil RegCleaner til dansk. Gå derefter til: værktøjer>registrerings
> oprydning>'kør dem alle', og slet fundne filer. Genstart computeren.

Korrekt - men der kan faktisk ryddes endnu bedre op i registreringsdatabasen
(WinXP) med RegSeeker:
http://www.webattack.com/get/regseeker.shtml

RegSeeker er som RegCleaner freeware, men skrevet til WinXP. RegCleaner er
skrevet til Win98.

Fra : John

Dato : 06-02-05 17:36

"Gandalf" skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.webattack.com/get/regseeker.shtml
>
> RegSeeker er som RegCleaner freeware, men skrevet til WinXP. RegCleaner er

Dén kendte jeg ikke.. :) Tak for tip og link!

Mvh John