www.safeweb.com???
Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 15-01-05 17:16

Hej

www.safeweb.com er vist overtaget af Norton,
så hvilke andre muligheder er der for at være anonym på nettet?

Det skal helst være browserbaseret, lige som www.safeweb.com var det.

Henriik Danmark

Fra : Alex Holst

Dato : 16-01-05 01:32

Henrik (Silkeborg) wrote:
> Hej
>
> www.safeweb.com er vist overtaget af Norton,
> så hvilke andre muligheder er der for at være anonym på nettet?
>
> Det skal helst være browserbaseret, lige som www.safeweb.com var det.

I de fleste tilfaelde[1] skal der en dommerkendelse til foer folk kan
finde ud af hvem du er. Er det ikke nok?

[1] Medmindre du selv giver oplysningerne ud.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 16-01-05 12:48

Nej, det er princippet....

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 11:44

Henrik (Silkeborg) wrote:
> Hej
>
> www.safeweb.com er vist overtaget af Norton,
> så hvilke andre muligheder er der for at være anonym på nettet?
>
> Det skal helst være browserbaseret, lige som www.safeweb.com var det.

Hej Henrik.

Nu kendte jeg ikke "safeweb", så måske misforstår jeg dit spørgsmål...

Hvis du gerne vil kunne surfe anonymt, så findes der flere muligheder.
Selv bruger jeg https://proxify.com som jeg kan anbefale varmt. Man skal
ikke installere noget på sin egen computer for at bruge det. Den er til dels
gratis men de betalende kunder har lidt flere features, bl.a. downloads.

-E.G.

Fra : Claus U

Dato : 16-01-05 12:49

<http://www.the-cloak.com> er en tilsvarende klon!
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk

Fra : DFGG

Dato : 16-01-05 14:51

Så vidt jeg har forstået så er man kun anonym overfor siderne man besøger.
Ikke overfor internetudbyderen.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 19:16

DFGG wrote:
> Så vidt jeg har forstået så er man kun anonym overfor siderne man
> besøger. Ikke overfor internetudbyderen.

Ja, din internetudbyder kender dig (af gode grunde!) men kan kun "se"
at du har en krypteret forbindese hen til din "leverandør" af anonym web-
surfing (som f.eks. til https://proxify.com). Ikke andet.

-E.G.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-01-05 20:35

On Sun, 16 Jan 2005 14:51:27 +0100, "DFGG" <hhn@derdfg.df> wrote:

> Så vidt jeg har forstået så er man kun anonym overfor siderne man besøger.
> Ikke overfor internetudbyderen.

Hvis man bruger en proxy, som man snakker SSL med (og som så snakker
http videre ud i verden=, så er man også anonym over for udbyderen.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Kent Friis

Dato : 16-01-05 20:42

Den Sun, 16 Jan 2005 20:34:37 +0100 skrev Asbjorn Hojmark:

> Hvis man bruger en proxy, som man snakker SSL med (og som så snakker
> http videre ud i verden=, så er man også anonym over for udbyderen.

Til gengæld kan folkene bag proxy'en se alt hvad man laver - og hvem
ved hvad det er for skumle typer der står bag?

Mvh
Kent

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-01-05 22:54

On 16 Jan 2005 19:42:08 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Til gengæld kan folkene bag proxy'en se alt hvad man laver - og hvem
> ved hvad det er for skumle typer der står bag?

Det er sandt.

Man kan vælge at stole på nogle folk, der siger, de gerne vil udlevere
ens navn og adresse (til nogen, de finder passende), altså udbyderen.
Eller man kan vælge at stole på nogle andre, der siger, at de ikke vil
gøre det.

Som i så mange af livets forhold, har man et valg.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Alex Holst

Dato : 17-01-05 01:33

Asbjorn Hojmark wrote:
> Som i så mange af livets forhold, har man et valg.

Vaelg chokolade.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : Kasper Dupont

Dato : 17-01-05 10:48

Alex Holst wrote:

> Vaelg chokolade.

Lys.

--
Kasper Dupont

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-01-05 11:17

Den 17-01-05 10.48 skrev Kasper Dupont følgende:

> Lys.

Se, det havde jeg ikke turdet skrive (selvom jeg er enig). Nu får du
sikkert en belæring om, at sikkerheden ikke er i top ved lys chokolade.
Det er nemlig et blandingsprodukt. Og jo flere ingredienser, jo større
er risikoen for, at der opstår problemer (mælken kan jo være sur). Så i
stedet for at have en beroligende effekt, kan chokoladen give sure
opstød og kvalme. Du vil nok få at vide, at den lyse chokolade giver en
falsk tryghed, og at kun mørk chokolade er sikker at spise.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Max

Dato : 17-01-05 12:59

Hej

> opstød og kvalme. Du vil nok få at vide, at den lyse chokolade giver en
> falsk tryghed, og at kun mørk chokolade er sikker at spise.

Der findes ikke lys chokolade.

Mvh Max

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 17-01-05 13:13

Vil det sige at der ikke bliver brugt mælk i mørk chokolade???

Henrik

Fra : DFGG

Dato : 17-01-05 19:50

Nu har jeg prøvet proxify.

Hvis jeg besøger sol.dk bliver url til noget der ligner
https://www.prosify.com/21312376152365/sol.dk

Derfor mener jeg at internetudbyderen kan se hvilke sider der besøges ved at
kigge på url (a,tså ikke indholdet)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-01-05 19:50

On Mon, 17 Jan 2005 19:50:00 +0100, "DFGG" <hhn@derdfg.df> wrote:

>Hvis jeg besøger sol.dk bliver url til noget der ligner
>https://www.prosify.com/21312376152365/sol.dk
>
>Derfor mener jeg at internetudbyderen kan se hvilke sider der besøges ved at
>kigge på url (a,tså ikke indholdet)

Det er ikke tilfældet. Først oprettes SSL-forbindelsen til
www.prosify.com , og først når den er oppe at køre, sendes selve
HTTP-requestet (der indeholder URL'en).

--
- Peter Brodersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-01-05 22:48

> [...]

> Derfor mener jeg at internetudbyderen kan se hvilke sider der besøges
> ved at kigge på url (a,tså ikke indholdet)

Nej. Bemærk, at der står https foran. Det er en SSL-forbindelse. Og
når det er en SSL-forbindelse er også HTTP headers (som fx URL'en)
krypteret.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 07:17

DFGG wrote:
> [...]
>
> Derfor mener jeg at internetudbyderen kan se hvilke sider der besøges
> ved at kigge på url (a,tså ikke indholdet)

Sæt et X i feltet "Hex encode URL's", hvis det kan gøre dig mere rolig.

-E.G.

Fra : Henrik \(Silkeborg\)

Dato : 18-01-05 12:29

Jamen det lyder da som en god ide.

Men HVOR gør man det?

Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 22:06

Henrik (Silkeborg) wrote:

> Jamen det lyder da som en god ide.
>
> Men HVOR gør man det?
>
> Henrik

Det gør du på proxify's startside https://proxify.com

Men dels har de (i skrivende stund) midlertidigt lukket for den gratis
adgang og dels er den pågælde indstilling "Hex encode URL's" vistnok
kun tilgængelig for de betalende abonnenter.

-E.G.