ondsindet kode?
Fra : Glen Madsen

Dato : 13-01-05 14:36

Hej her i gruppen.
I må lige have mig undskyldt hvis jeg spørger dumt :)
Kan det lade sig gøre at snuppe folks auth oplysninger til mirc gennem en
hjemmeside?
Hvis det kan lade sig gøre, sker det så på denne side?
Tak på forhånd.

Glen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-01-05 14:40

Glen Madsen <faetterfjerndette@brnet.dk> writes:
>I må lige have mig undskyldt hvis jeg spørger dumt :)
>Kan det lade sig gøre at snuppe folks auth oplysninger til mirc gennem en
>hjemmeside?

I betragtning af at folk alt for ofte ukritisk klikker "OK" eller
"Ja" til samtlige spørgsmål, en pc kan finde på at stille, så er
svaret nok ja.

>Hvis det kan lade sig gøre, sker det så på denne side?

Hvaffen side?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Glen Madsen

Dato : 13-01-05 14:44

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> I betragtning af at folk alt for ofte ukritisk klikker "OK" eller
> "Ja" til samtlige spørgsmål, en pc kan finde på at stille, så er
> svaret nok ja.

> Hvaffen side?

doh! jeg hader når jeg glemmer noget :)

www.ncr3w.1go.dk

Glen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-01-05 14:50

Glen Madsen <faetterfjerndette@brnet.dk> writes:
>www.ncr3w.1go.dk

Så vidt jeg kan se, er der ikke andet end almindelig HTML på den side.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Glen Madsen

Dato : 14-01-05 13:38

> Så vidt jeg kan se, er der ikke andet end almindelig HTML på den side.
>
> Mvh.
> Klaus.

Takker. Syntes bare jeg så nogle ting i kildekoden jeg ikke havde set før,
og ikke ved hvad betyder.

Glen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 14-01-05 05:27

Glen Madsen wrote:

> www.ncr3w.1go.dk

Skriv til 1go http://www.1go.dk/webhotel/om1go.php#anmeld
og hør om det er noget de vil stille navn og server gratis til rådighed for.
Deres aftalevilkår giver rig mulighed for at lukke siden.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-01-05 07:20

Sune Storgaard <nospam@strueradsl.dk> writes:
>Skriv til 1go http://www.1go.dk/webhotel/om1go.php#anmeld
>og hør om det er noget de vil stille navn og server gratis til rådighed for.
>Deres aftalevilkår giver rig mulighed for at lukke siden.

Hvad mener du da, der er galt?

Bevares, indholdet lyder lidt skummelt, men det gør Ekstra Bladets
artikler også nu og da. Og de er mig bekendt ikke blevet lukket.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 14-01-05 07:34

Klaus Ellegaard wrote:
> Hvad mener du da, der er galt?

At dem som driver siden tilsydenladende morer sig med at lave takeovers på
irc kanaler og promoverer det via siden, og tilmed tager penge for.. et
eller andet..

Sikkert bare ignorante scriptkiddies, men 1go forbeholder sig retten til at
lukke siden uden grund. Det kunne meget vel være de ikke vil være sponsor
for børnenes h4x0ring.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-01-05 07:45

> [...]
>irc kanaler og promoverer det via siden, og tilmed tager penge for.. et

Man bør i samme ombæring lukke eBay og lignende sider. Der sælges jo
tilsyneladende tyvekoster nu og da. Mon ikke også Ekstra Bladet bør
lukkes? Det hænder tilsyneladende, at de skriver ting, der viser sig
at være forkerte.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 14-01-05 08:31

Klaus Ellegaard wrote:

> Mon ikke også Ekstra Bladet bør
> lukkes? Det hænder tilsyneladende, at de skriver ting, der viser sig
> at være forkerte.

Virkelig gennemtænkt analogi.

EOD.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 14-01-05 09:44

>Virkelig gennemtænkt analogi.

Det er lidt skræmmende, når man beder om at få lukket sider på basis
af, at der "tilsyneladende" sker noget. Jeg ser ingen forskel på dit
forslag om takeover-siden og mit om Ekstra Bladet. Begge er baseret
på meget lidt underbyggede påstande.

Selvom sandsynligheden unægteligt er større i dit tilfælde.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Glen Madsen

Dato : 14-01-05 13:39

> [...]
> af, at der "tilsyneladende" sker noget. Jeg ser ingen forskel på dit
> forslag om takeover-siden og mit om Ekstra Bladet. Begge er baseret

De har lavet takeovers, bland andet på en vens channel, hvor de så ligger
det link der i topic.

Glen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-01-05 14:02

On Fri, 14 Jan 2005 13:38:54 +0100, "Glen Madsen"
<faetterfjerndette@brnet.dk> wrote:

>De har lavet takeovers, bland andet på en vens channel, hvor de så ligger
>det link der i topic.

Så må man jo kontakte politiet :)

--
- Peter Brodersen

Fra : Kent Friis

Dato : 14-01-05 17:34

Den Fri, 14 Jan 2005 14:02:14 +0100 skrev Peter Brodersen:

> Så må man jo kontakte politiet :)

For en IRC-kanal? Det er nok det mest ikke-eksisterende man kan
forestille sig...

/quit
Ups, "min" IRC-kanal forsvandt.

Hvis endelig det er "nogens", må den helt klart tilhøre ejeren af
serveren.

Mvh
Kent

Fra : Peter Brodersen

Dato : 14-01-05 18:25

On 14 Jan 2005 16:34:14 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>For en IRC-kanal? Det er nok det mest ikke-eksisterende man kan
>forestille sig...

Det var omtrent min pointe. Hvis der ikke er tale om ulovlige
aktiviteter (eller for nogle udbyders vedkommende vitterligt grov
netikettebrud), så vil udbyderne ikke blande sig.

Undtagelsen er så selvfølgelig de mange udbydere herhjemme, der uden
videre lukker hjemmesider på baggrund af en forkert henvendelse
Jeg kan desværre ikke finde nyheden i dagbladene længere, der fik
mærkeligt lidt omtale, men en test viste, at danske udbydere lukkede
hjemmesider blot ud fra en "Det indhold på hjemmesiden er
ophavsretsligt beskyttet"-henvendelse, der ikke havde hold i noget.

--
- Peter Brodersen

Fra : Kent Friis

Dato : 14-01-05 18:44

Den Fri, 14 Jan 2005 18:25:12 +0100 skrev Peter Brodersen:

> Det var omtrent min pointe.

Det regnede jeg nok med, men det var tilpas uklart til at hvis
vennen fx havde været Valus-direktør, havde han allerede været ved
at ringe.

Mvh
Kent

Fra : Glen Madsen

Dato : 14-01-05 19:17

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> /quit
> Ups, "min" IRC-kanal forsvandt.
>
> Hvis endelig det er "nogens", må den helt klart tilhøre ejeren af

Du har ret, og så alligevel ikke helt :)
På det her netværk kan man 'eje' en kanalen, det der så er sket er at de har
fået fat i folks brugernavn/password til at 'authe' og har på den måde taget
kontrollen over kanalen.
Og havde der ligget noget kode/whatever på den hjemmeside der kan snuppe ens
brigernavn/password, havde det vel ikke været helt lovligt eller?

Glen

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-01-05 14:33

Sune Storgaard wrote:
> At dem som driver siden tilsydenladende morer sig med at lave takeovers på
> irc kanaler og promoverer det via siden, og tilmed tager penge for.. et
> eller andet..

Der står ikke noget om penge, der står bare nogle tal

// Hans
--
Photogallery @ http://nathue.dk