Udgør Msn Messenger Plus en trussel?
Fra : Lars HT

Dato : 12-01-05 09:11

Når jeg scanner med Microsofts nye Spyware scanner, påstår den, at Messenger
Plus udgør en høj risiko!

Skal jeg fjerne Messenger Plus igen?

Lars

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 12-01-05 14:36

"Lars HT" <FJERNaslaktoke@yahoo.NREJFdk> skrev i en meddelelse
> Når jeg scanner med Microsofts nye Spyware scanner, påstår den, at
> Messenger
> Plus udgør en høj risiko!
>
> Skal jeg fjerne Messenger Plus igen?

Ja, det vil være en rigtig god ide.
Den er fyldt med spyware, og stopper alligevel med at fungere hvis du
fjerner det.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-01-05 16:52

Den 12-01-05 14.36 skrev Henrik Stavnshøj følgende:

> Ja, det vil være en rigtig god ide.
> Den er fyldt med spyware, og stopper alligevel med at fungere hvis du
> fjerner det.

Hvis man har sovet i timen, da man installerede programmet, og man
dermed er kommet til at acceptere reklameprodukter. Så er det en
forholdsvis simpel sag at afinstallere Messenger Plus, hvorefter man kan
installere igen - og denne gang skal man blot sige nej til
reklameprodukterne.

At der så kan være andre sikkerhedsaspekter, er en anden sag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 13-01-05 09:06

> [...]
> simpel sag at afinstallere Messenger Plus, hvorefter man kan installere
> igen - og denne gang skal man blot sige nej til reklameprodukterne.

Okay, det var jeg ikke klar over.

Men: Fjerner den virkelig alt spyware så?
Og installerer den helt sikkert ikke noget man bare ikke ser?

Jeg har ikke den helt store tillid til producenter der bundler med spyware
:-/

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-01-05 09:58

Den 13-01-05 09.05 skrev Henrik Stavnshøj følgende:

> Men: Fjerner den virkelig alt spyware så?

Det går jeg stærkt ud fra, men jeg har ikke tjekket.

> Og installerer den helt sikkert ikke noget man bare ikke ser?

Hvis programmet hører til dem, der oplyser om den slags, så kan jeg ikke
se, hvor det skulle oplyse om nogle programmer og gemme andre. Når det
oplyser, er det ganske givet for at have det juridiske på plads.

> Jeg har ikke den helt store tillid til producenter der bundler med spyware

Tja, når blot de oplyser så tydeligt, som det er tilfældet med Messenger
Plus. Jeg har mindre tillid til dem, som ikke fortæller om det, eller
som skjuler teksten langt nede i licensbetingelserne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nyhedsgrupperne, hvad er det for noget, hvordan startede de, og hvordan

Fra : Malthe Sunesen

Dato : 15-01-05 17:51

Henrik Stavnshøj skrev i en meddelelse:
> "Lars HT" <FJERNaslaktoke@yahoo.NREJFdk> skrev i en meddelelse

> Ja, det vil være en rigtig god ide.
> Den er fyldt med spyware, og stopper alligevel med at fungere hvis du
> fjerner det.

Det er sjovt du siger, at Messenger Plus! er fyldt med spyware. Jeg (og
mange af mine venner) har aldrig haft problemer andet end første
installation hvor alle sikkerhedsprogrammerne alarmerede. Det eneste vi
gjorde var, som beskrevet nøje tidligere her i tråden, at afinstallere og
installere igen. Al spyware forsvandt, hverken Ad-aware 6, Spybot S&D,
Spywareblaster eller AVG 6 (det er lang tid siden) fandt efterfølgende
noget. Og Patchou (der har lavet programmet) har faktisk gjort utroligt
meget for at hjælpe os, der installere. Accepterings-boksen er gjort mere
synlig (der står nu "Nej jeg ønsker ikke at støtte Messenger Plus!,
installer uden sponsorprogram) og på stort set alle sider der omhandler
Messenger Plus (udover msgplus.org) advarer mod sponsorprogrammet - og roser
Patchou for hans indsats for personlig sikkerhed. Må jeg i den forbindelse
også nævne, at man kan kryptere log-filer, sætte adgangskode på
indstillinger for Plus! og aktivere Chef-sikring?

Malthe Sunesen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 12-01-05 14:44

En helt masse bits fra Lars HT til dk.edb.sikkerhed gav følgende:

> Når jeg scanner med Microsofts nye Spyware scanner, påstår den, at Messenger
> Plus udgør en høj risiko!

Enhver ekstra process udgør en ekstra sikkerhedsrisiko. Hvorvidt man ønsker
denne ekstra sikkerhedsrisiko, og betydningen af den bør være en vurdering
fra situation til situation.

Mig bekendt udgør Messenger Plus ikke nogen større sikkerhedsrisiko i langt de
fleste private opsætninger (as in: der er nok noget der er værre), men der er
flere der har udtalt at den er pænt fyldt med en masse spyware og lign.
skrammel.

> Skal jeg fjerne Messenger Plus igen?

Sandsynligheden er nok at når det først har været inde, så er det af minimal
betydning hvad du vinder ved at fjerne det igen.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Mr. Morrison. How 'bout comming down from there and make a record?"
-- Michael Wincott as Paul Rothchild in 'The Doors'

Fra : Jesper Sommer

Dato : 12-01-05 23:34

> Når jeg scanner med Microsofts nye Spyware scanner, påstår den, at Messenger
> Plus udgør en høj risiko!

Det skyldes, at hvis du blindt klikker "next-next-next-finished" på
installationen af Messenger Plus, så bliver der installeret en masse
spyware. Du kan imidlertidigt godt "afbestille" dette spyware undervejs
i installationen. Det glemmer de fleste desværre, fordi der er mange der
overhovedet ikke læser hvad de klikker OK til. Set i sådan en
betragtning udgår Messenger Plus en risiko.

Hvis du ved med dig selv, at du ikke har accepteret den spyware der
installeres sammen med Messenger Plus, så burde der ikke være problemer.

> Skal jeg fjerne Messenger Plus igen?

Det er vist ikke nødvendigt ...

- Jesper

Fra : benny.dk

Dato : 13-01-05 07:05

Lars HT wrote:

> Når jeg scanner med Microsofts nye Spyware scanner, påstår den, at Messenger
> Plus udgør en høj risiko!
>
> Skal jeg fjerne Messenger Plus igen?
>
> Lars

Når man når til licensbestemmelserne i installationen af Messenger Plus
har man to valgmuligheder (ligesom i næsten alle andre programmer), men
da man som regel ikke læser hvad man trykker ja til får man sig senere
en overraskelse.

Ved ja siger man ja til at acceptere brugerbetingelserne OG INSTALLERE
SPONSORPROGRAMMET. Ved nej siger man nej til at installere
sponsorprogrammet men accpetere brugerbetingelserne.

Du kan afinstallere programmet og installere det igen - med tryk på nej
- og du er så fri for sponsorprogrammet (læs: spywaren).

/benny.dk

Fra : peter hansen

Dato : 20-02-05 14:25

"Lars HT" <FJERNaslaktoke@yahoo.NREJFdk> wrote in message
> Når jeg scanner med Microsofts nye Spyware scanner, påstår den, at
> Messenger
> Plus udgør en høj risiko!
>
> Skal jeg fjerne Messenger Plus igen?
Messenger Plus! udgør ingen rissiko i nogen henseende - om du installere
sponsoren eller ej. Patchou har haft temmeligt store problemer med at få en
sponser der overhovedet ville være med til et så 'blidt' sponsorprogram, og
oven i købet muligheden for at installere det eller ej er vidst en temmelig
svær ting at få sponsorene med på.

Anyway hvis du vil af med sponsorprogrammet så har Patchou selv sagt at man
skal fjerne Plus! og installere det igen _uden_ sponsor - andre måder kan
han ikke bakke op om.
Desuden skulle sponsorprogrammet være ganske harmløst efter signet.

Yderligere bliver der sendt data fra Plus! til en server første gang Plus!
startes for at holde statistik med hvor mange der bruger hvlken
oversættelse. Der er fx 63000 brugere af den danske oversættelse, men det er
også de eneste informationer som der bliver sendt...

// peter
[dk]Plus! translator

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-02-05 17:37

Den 20-02-05 14.24 skrev peter hansen følgende:

> [...]
> oven i købet muligheden for at installere det eller ej er vidst en temmelig

Jeg kender ikke sikkerhedsrisikoen for hverken Messenger Plus eller
sponsorprogram. Men jeg er overrasket over, at du kalder
sponsorprogrammet blidt - også selvom du bruger anførselstegn - uden at
tilføje et men...

> Anyway hvis du vil af med sponsorprogrammet så har Patchou selv sagt at man
> skal fjerne Plus! og installere det igen _uden_ sponsor - andre måder kan
> han ikke bakke op om.

Det er yderst svært på andre måder. Anti-spywareprogrammerne kan ikke -
jeg har prøvet 6 forskellige. Selv ikke den indbyggede funktion
Administrer tilføjelsesprogrammer i Service pack 2 kan fjerne den - den
optræder simpelthen ikke på listen, selvom den har en yderst synlig
reklamerende søgelinje i IE. Den åbner også en speciel værktøjslinje
nederst på skærmen.

> Desuden skulle sponsorprogrammet være ganske harmløst efter signet.

Jeg ved som sagt ikke, hvor skadelig det er, men det er C2Media, også
kendt som lop.com, der står bag. Og det firma har ikke det bedste ry i
branchen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvordan du renser computeren for spyware, og hvordan du fremover

Fra : peter hansen

Dato : 01-03-05 23:20

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Jeg kender ikke sikkerhedsrisikoen for hverken Messenger Plus eller
> sponsorprogram. Men jeg er overrasket over, at du kalder sponsorprogrammet
> blidt - også selvom du bruger anførselstegn - uden at tilføje et men...

Well... selvom jeg ikke kender Patchou specielt godt har jeg dog fuldt med i
den debat der har været på forummet hvor stort set alle har krisiteret det -
inklussiv mig selv. Jeg skal ikke lyde som en del af firmaet men jeg har
faktisk fuld tillid til at når Patchou siger det er rissikofrit så er det
også rissikofrit
Jeg har iøvrigt aldrig selv haft det installeret - jo en gang og der
fjernede jeg det med et fingerknips på den måde som det også anbefales at
fjerne det på og der var ikke nogle rester så vidt jeg kunne se...

> [...]
> optræder simpelthen ikke på listen, selvom den har en yderst synlig
> reklamerende søgelinje i IE. Den åbner også en speciel værktøjslinje

Heh... har jeg sagt andet? - jeg hader selv sådan en omgang software...

> Jeg ved som sagt ikke, hvor skadelig det er, men det er C2Media, også
> kendt som lop.com, der står bag. Og det firma har ikke det bedste ry i
> branchen.

Jap... I know

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-02-05 01:59

On 2005-02-20, peter hansen <wont@tell.you> wrote:
> Messenger Plus! udgør ingen rissiko i nogen henseende - om du installere

Jeg har observeret, at mange af de unge sender `Plus!' til hinanden,
fordi det er `sejt', `smart' etc. Det er det givetvis ogsaa, men jeg
har ogsaa set, at installationsprogrammet i flere tilfaelde var
inficeret med virus.

Jeg ved godt, at denne risiko ikke direkte stammer fra `Plus!' men i
stedet den kultur og det brugsmoenster, softwaren henvender sig til,
men det skal man ogsaa tage med i sin risikovurdering af programmet.

Mvh. Michael.
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.

Fra : peter hansen

Dato : 01-03-05 23:24

"Michael Knudsen" <e@mongers.org> wrote in message

> [...]
> stedet den kultur og det brugsmoenster, softwaren henvender sig til,
> men det skal man ogsaa tage med i sin risikovurdering af programmet.

Tjaaa... altså hvis du henter den fra www.msgplus.net så skulle der vidst
ikke være nogen farer - men jeg ser da din pointe - men risikoen er jo lige
så stor ved at sende normale filer over nettet...

Fra : Michael Knudsen

Dato : 02-03-05 23:22

On 2005-03-01, peter hansen <wont@tell.you> wrote:

> Tjaaa... altså hvis du henter den fra www.msgplus.net så skulle der vidst
> ikke være nogen farer - men jeg ser da din pointe - men risikoen er jo lige
> så stor ved at sende normale filer over nettet...

Ja, men ikke alt programmel laegger op til at goere det paa samme maade/i
samme omfang. I oevrigt forstaar en 13-aarig ikke, at han skal gaa google
og soege efter det officielle website og hente filen derfra, naar hans
kammerat er ved at sende den til ham. Han kan jo bare trykke `ok' og faa
den med det samme!

Fra : peter hansen

Dato : 04-03-05 09:14

> [...]
> og soege efter det officielle website og hente filen derfra, naar hans
> kammerat er ved at sende den til ham. Han kan jo bare trykke `ok' og faa

Der står altså i samme åndedrag at hvis overførelsen fåkker så kan man
besøge det officielle website og hente det der... man kan ikke bebrejde
metoden på nogen måder - hvad havde du i tankerne? overførsel via telepati?
Desuden kan der gå så meget galt og Patchou kan på ingen måde tage hensyn
til hvis hosten er inficeret med vira og det har angrebet setup-filen - det
er på ingen måde hans ansvar og metoden er da mindst lige så reel som hvis
du kopiere den via LAN og mindst lige så usikker...

// peter

Fra : Michael Knudsen

Dato : 08-03-05 21:19

On 2005-03-04, peter hansen <wont@tell.you> wrote:

> Der står altså i samme åndedrag at hvis overførelsen fåkker så kan man
> besøge det officielle website og hente det der... man kan ikke bebrejde
> metoden på nogen måder - hvad havde du i tankerne? overførsel via telepati?

Forstaar du ikke, hvad jeg skriver?

   Det er et problem, at programmet laegger op til at sende filer
   til hinanden, fordi brugere sender spil og `sjove programmer'
   til hinanden. Disse er ofte fyldt med virus og spyware, men
   brugerne stoler paa hinanden,

   Brugerne henter ikke ting fra de officielle websites, naar deres
   kammerat kan sende det til dem, uden de selv behoever at goere en
   indsats.

Som jeg sagde tidligere:

   Det er det _brugsmoenster_, programmet laegger op til, der
   udgoer en sikkerhedsrisiko, og det skal tages med i
   sikkerhedsvurderingen af programmet.

> [...]
> er på ingen måde hans ansvar og metoden er da mindst lige så reel som hvis
> du kopiere den via LAN og mindst lige så usikker...

Det der har ikke rigtig noget med det at goere.

Mvh. Michael.

Fra : Rex

Dato : 05-04-05 06:53

"Lars HT" skrev:

> Når jeg scanner med Microsofts nye Spyware scanner, påstår den, at
> Messenger
> Plus udgør en høj risiko!
>
> Skal jeg fjerne Messenger Plus igen?
>
> Lars

Hej

Jeg skal lige have på det rene....: "Hvad er messenger Plus" ??? Jeg har en
der hedder MSN Messenger 7.0 beta ... er det det samme eller kan jeg evt.
have noget andet installeret?

Mvh
Rex

Fra : Lars HT

Dato : 05-04-05 07:05

"Rex" <rexREMOVETHISmmiv@hotmail.com> wrote in message
> Jeg skal lige have på det rene....: "Hvad er messenger Plus" ??? Jeg har
> en der hedder MSN Messenger 7.0 beta ... er det det samme eller kan jeg
> evt. have noget andet installeret?

Messenger Plus er en Plug-In/Overbygning til Messenger. Den indeholder en
masse ekstra funktioner - det meste er unyttigt og rent Lir, men f.eks.
omdøbning af kontakter er en mulighed med Messenger Plus.

Man skal - har jeg nu erfaret - bare svare nej til at installere
"Sponsor-programmer", så undgår man diverse snask-programmer!

Søg på Google, så finder du den!

Lars

Fra : Lars Holst

Dato : 14-04-05 22:53

"Lars HT" <aslaktoke@yahoo.danmark> said in

> [...]
>
> Man skal - har jeg nu erfaret - bare svare nej til at installere
> "Sponsor-programmer", så undgår man diverse snask-programmer!

Til gengæld bliver du ramt af irriterende reklame og spionprogrammer hvis
du kommer til at svare ja til sponsorprogrammerne.

Een af dem du bliver ramt af er en værktøjsbjælke i I.ED. som påstås at
have en mulighed for at blive fjernet hvis du logger ind på en bestemt
hjemmeside og klikker uninstall.

Det er ikke det der sker. Det der sker er at der installeres et program
som sørger for at omdøbe programfilen og gemme den i roden af din
maskine.

MSN + er virkelig stinkende dårlig (uetisk) når man tager det i
betragtning.

--
Lars Holst

Fra : Thomas

Dato : 15-04-05 00:33

Lars Holst skrev:
> [...]
> maskine.
>
> MSN + er virkelig stinkende dårlig (uetisk) når man tager det i

Ja, det burde forbydes og det kan undre at Microsoft ikke reagerer på
den slags plugins, men måske kan de reelt ikke gøre noget ved det?

Èn ting er at man kan fravælge de absurde tillægsprogrammer og reklamer,
men uanset hvad, er det en dårlig ide at støtte et så betændt
foretagende ved at hente det. Jeg vil i hvert fald tillade mig at
fraråde det på det kraftigste og i stedet "nøjes" med MSN 7.0 - eller
evt. hente Opensource klienten Gaim hvis man søger helt andre
muligheder. http://gaim.sourceforge.net/about.php

Fra : Cox

Dato : 15-04-05 14:54

On Fri, 15 Apr 2005 01:32:40 +0200, Thomas wrote:

> [...]
> fraråde det på det kraftigste og i stedet "nøjes" med MSN 7.0 - eller
> evt. hente Opensource klienten Gaim hvis man søger helt andre

Hvad er det lige præcis der er så betændt ved Messenger Plus? At det
indeholder reklamer (som man oven i købet kan undlade at installere hvis
man gider at læse hvad der står på skærmen under installationen)?

Og hvorfor skulle Microsoft reagere? Så længe MSN Plus ikke patcher
Microsofts filer er der jo ikke noget ulovligt ved det. Man kan måske gøre
indvendinger mod muligheden for at fjerne reklamerne i Messenger, men den
option er fjernet i den nyeste udgave af Plus, netop fordi Patchou fandt
det dobbeltmoralsk at fjerne MSN's reklamer samtidig med at hans eget
program indeholder ad-ware.

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-04-05 16:19

Cox <no@mail.invalid> skrev 2005-04-15:

> Hvad er det lige præcis der er så betændt ved Messenger Plus? At det
> indeholder reklamer (som man oven i købet kan undlade at installere hvis
> man gider at læse hvad der står på skærmen under installationen)?

Hvis den bare indeholdte reklamer var der intet galt i det.
Den indeholder særdeles skadeligt spyware...

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-04-05 06:40

On 16 Apr 2005 15:18:49 GMT, Martin Schultz
<news2005@adsltips.invalid> wrote:

> Den indeholder særdeles skadeligt spyware...

Kan du uddybe det? Især det med, at det er "særdeles skadeligt".

-A

Fra : Thomas

Dato : 18-04-05 10:15

Lidt læsestof om MSN Plus og Lop

http://www.spywareinfo.com/newsletter/archives/june-2003/3.php

http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=30511

http://inetexplorer.mvps.org/data/messenger_plus.htm

http://forums.scotsnewsletter.com/index.php?showtopic=9999

http://www.download.com/Messenger-Plus-/3640-2150_4-10373925.html?sb=3&v=1

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-04-05 10:21

Thomas <nospam@faelles.net> writes:
>Lidt læsestof om MSN Plus og Lop

....som netop nævner, at der ikke er spyware i det, hvis man ellers
klikker de rigtige steder under opsætningen.

Folk, der bare klikker "Next" uden at læse, har fortjent alt det
spyware, der overhovedet kan installeres

Mvh.
   Klaus.

Fra : Thomas

Dato : 18-04-05 10:27

> Folk, der bare klikker "Next" uden at læse, har fortjent alt det
> spyware, der overhovedet kan installeres
>
> Mvh.
>    Klaus.

Ja, det er jo en holdning at have.
Prøv at forklare den til de 100.000 børn unge som sidder bagefter med en
ubrugelig computer og ikke har mulighed for at fostå den ævlede EULA.

Jeg mener stadig at folk, især de som kan forså teksten FØR der klikkes
Next også bør overveje om de vil støtte foretagenet før de fortsætter
installationen, med eller uden sponsorprogrammer.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-04-05 17:09

>Ja, det er jo en holdning at have.
>Prøv at forklare den til de 100.000 børn unge som sidder bagefter med en
>ubrugelig computer og ikke har mulighed for at fostå den ævlede EULA.

There is no such thing as a free lunch.

Der er ingen, der siger, at det skal være simpelt at bruge en pc.
Hvis man trykker "Next" ved EULA'en, må det skyldes, at man har
læst den og kan acceptere indholdet i den. Ellers skal man (lære
børnene at) sige nej tak - eller evt. rådføre sig med en advokat.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Thomas

Dato : 18-04-05 17:50

Klaus Ellegaard skrev:

> [...]
> læst den og kan acceptere indholdet i den. Ellers skal man (lære
> børnene at) sige nej tak - eller evt. rådføre sig med en advokat.

Jeg er i princippet enig med dig. Brugeren bør læse de betingelser
EULA'en angiver før installation, brugen af et stykke software er
brugerens eget ansvar og vi voksne burde lære vores børn ikke at klikke
ukritisk JA til det de møder på nettet eller ved installation.

Problemet her er bare at det ikke hjælper noget at læse den Eula. Den
fortæller dig ikke at sponserprogrammet overtager din startside og
erstatter den med én tilfældig af 62 udenlandske sider, uden mulighed
for at sætte den tilbage (ikke umiddelbart i hvert fald)

Den fortæller heller ikke at du får installeret flere uheldige BHO'er.

Eller at du accepterer at åbne for muligheden for at tilfølge flere
kommende sponserprogrammer uden din vidende.

Eller at flere af de nuværende sponsorprogrammer bliver hængende selv om
du afinstallerer MSN Plus. (hvis du først har sagt ja)

Eller bare at din computer sender og modtager så megen information til
rækken af "sponsorer" at din hastighed på nettet efter nogle dage daler
betydeligt.

De vil dog godt fortælle dig at du får vist nogle reklamepopups, men det
er jo ligesom ikke hele sandheden.

Jo, man kan jo bare lade være med at tilvælge sponsorprogrammerne, det
er korrekt og sandt, men forudsætningerne er jo ikke reelle.

Som jeg startede dette indlæg, jeg er enig i princippet, men i dette
tilfælde med MSN Plus bliver brugeren narret af falske vilkår og det er
det jeg er imod. Derfor mener jeg, at især de som har gennemskuet det,
ikke bør installere det, selv uden sponsorprogrammerne, ganske enkelt
for ikke at støtte det.

Man ville jo næppe anbefale et stykke freeware som i eula'en sagde at de
installerede en dialer, uanset hvor praktisk det så er.

Med den smøre vil jeg trække mig ud af debatten, det forekommer
formålsløst at diskutere videre på det. Du har ret i dine synspunkter,
men det får mig ikke til på nogen vilkår at anbefale det til spørger,
med eller uden sponsorprogrammer.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-04-05 10:36

On Mon, 18 Apr 2005 11:14:39 +0200, Thomas <nospam@faelles.net> wrote:

> Lidt læsestof om MSN Plus og Lop

Ja, jeg kan også godt bruge Google. Kan du være lidt mere specifik med
det "særdeles skadelige", som var det jeg spurgte til?

-A

Fra : Thomas

Dato : 18-04-05 11:03

Nu var det ikke mig som brugte udtrykket "særdeles skadelig", men jeg er
helt enig. Til din information er de links taget fra mine bookmarks, men
for at bevare niveauet her:

Da du godt kan finde ud af at bruge Google kan du vel også selv finde
eksempler på hvad lop.com er, hvad den gør og mon ikke også det lykkes
at finde et par af de tusindvis af brugere som er hjulpet af med den i
forums, efter den har fået lov at "arbejde" et par dage på deres
computere?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-04-05 22:29

On Mon, 18 Apr 2005 12:03:13 +0200, Thomas <nospam@faelles.net> wrote:

> [...]
> at finde et par af de tusindvis af brugere som er hjulpet af med den i
> forums, efter den har fået lov at "arbejde" et par dage på deres

Mjo, men nå rfolk installerer noget software, der betales med at de
udsættes for reklamer, og de faktisk får det at vide på forhånd, der
synes jeg nu, at "særdeles skadelig" er i overkanten.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Thomas

Dato : 18-04-05 22:47

Asbjorn Hojmark skrev:

> [...]
> udsættes for reklamer, og de faktisk får det at vide på forhånd, der
> synes jeg nu, at "særdeles skadelig" er i overkanten.

Og tja, du har vist ikke selv oplevet en computer installeret med Msn
Plus og sponsere. Hvis det bare var reklamerne.... Prøv lige at google
på Lop igen og læs lidt om den

Men der er jo også lige installation af flere, hvad jeg mener er
skadelige, Bho'er, Ændring af brugerens statside til en tilfældig blandt
deres såkaldte sponsorer (jeg har kunnet tælle 62 af dem, der er
muligvis flere) - og uden mulighed for at ændre den igen (ændrer sig
tilbage efter genstart)

Ja, så er det det faktum at flere sponsorer kommer til senere medmindre
lop infektionen standses, og reklamepopuppene tager til. Får det lov at
arbejde bliver det omfattende med sløvt Internet til følge. Jeg har
renset computere som var ubrugelige efter et par måneder med msn plus +
lop + de som kommer til. Problemet er, som jeg har nævnt andet sted i
tråden, at Eula'en ikke er troværdig og at brugeren der der netop tænker
"jeg støtter programmet ved at accepterer reklamer" bliver snydt så det
driver.

Slutteligt, jeg vil stadig fraråde at bruge MSN Plus, med eller uden
sponsorprogrammet. Støt ikke det svineri.

Hvis andre vil anbefale det, fint for mig, jeg finder det dog
dobbeltmoralsk i en nyhedsgruppe om sikkerhed.

Over and out for mit vedkommende.