Ad-Aware - freeware eller ?
Fra : Steffen

Dato : 04-01-05 20:40

Der er en freeware-version af Ad-Aware, som man gratis kan downloade. Er man
godt nok beskyttet med den, eller skal bruge en købe-version af produktet?
Jeg ved ikke så meget om det, så jeg håber, der er nogen, der kan give mig
et godt råd.
Steffen

Fra : Kludder

Dato : 04-01-05 21:49

Hej

www.spywarefri.dk Det er et godt sted at starte =)

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 04-01-05 22:07

Kludder wrote:
> www.spywarefri.dk Det er et godt sted at starte =)

Hvorfor?

Fra : Steffen

Dato : 04-01-05 22:27

Er man godt nok beskyttet med Ad-Aware's freeware-version, eller bør man
bruge et program, der ligger i baggrunden og scanner alt, hvad der kommer
ind. (F.eks. ligesom Norton Internet Security).
Steffen

Fra : Thomas Gade

Dato : 04-01-05 23:38

> [...]
> bruge et program, der ligger i baggrunden og scanner alt, hvad der kommer
> ind. (F.eks. ligesom Norton Internet Security).

AD-awares gratis version er ret god.
Du bør også installere spywareblaster, IE-spyad hvis du bruger IE, eller
endnu bedre skifte til Firefox.
Som suplement til Ad-aware kan du spybot - serach and destroy.

Du kan læse mere om alle programmerne med undtagelse af Firefox på
www.spywarfri.dk de har også et godt forum hvor der god hjælp at hente.

Firefox kan hentes på www.mozilla.org .
Thomas
www.enfantterrible.dk

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 05-01-05 01:24

> [...]
> bruge et program, der ligger i baggrunden og scanner alt, hvad der kommer
> ind. (F.eks. ligesom Norton Internet Security).

Det kommer an på hvad det er du vil opnå, de to programmer du nævner
forsøger at løse hver sin opgave.

Hvad er det du gerne vil beskytte dig imod?

/Brian

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 04-01-05 22:19

Steffen wrote:
> Der er en freeware-version af Ad-Aware, som man gratis kan downloade. Er man
> godt nok beskyttet med den, eller skal bruge en købe-version af produktet?

Hvad er en god beskyttelse?

Dit operativ system, vil kunne hjælpe dig meget.

Det mest nemme og det som giver mest, er at lade være med at køre som
administrator brugeren (eller en bruger der er tilmeldt administrator
gruppen), når du ikke har brug for det.

Netværksdelen kan også forbedres, se http://sikkerhed-faq.dk/w2k_workstation

Omkring opsætning af de forskellige programmer kan du kikke på:
http://sikkerhed-faq.dk/brugere#outlook