Norton Antivirus 2005
Fra : Kim Schroeder

Dato : 04-01-05 02:28

Installerede den med betaling via nettet på en vens computer -
ingen problemer, den satte den nye startdato i forlængelse af den gamle.

Installerede den herefter et par dage senere via en cd betalt i en anden
sammenhæng på min egen computer. NA 2004 udløb først 16. februar
men NA 2005 er ligeglad - den sætter startdato efter hvornår den bliver
installeret - uanset om man har sat flueben i "gem tidligere indstillinger".

Så der snød de mig lige for halvanden måned - så værd opmærksom
på den detalje, i fald du vil installere en opdatering.
NA 2005 opdager ganske vist en tidligere installation mht til virusdefinitioner
- men programmet er ligeglad med datoen for, hvornår din tidligere installation af NA udløber.
Dette blot til advarsel..føler mig noget snydt.

Kim

Fra : Anders Lund

Dato : 04-01-05 06:58

Kim Schroeder wrote:
> Dette blot til advarsel..føler mig noget snydt.

Kontakt Symantec og hør hvad de har at sige... har du evt. søgt på deres
support side efter problemet?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Kim Hellan

Dato : 04-01-05 11:27

Jeg havde samme oplevelse ved installation af Norton 2004. Der røg også lige
en måneds licens på den konto.... Totalt svindel
Jeg fik dog aldrig kontaktet Symantec, men lad os høre hvis du kommer videre
i sagen.

/Kim

Fra : Mr. Hansen

Dato : 06-01-05 06:06

Kim Hellan tastede følgende

> Jeg havde samme oplevelse ved installation af Norton 2004. Der røg
> også lige en måneds licens på den konto.... Totalt svindel

Er det deres skyld at du tager en ny licens i brug før den gamle er udløbet
?! det er jo ikke bare et år mere med et ældre Norton produkt du har købt,
men et helt nyt produkt.

Så læs jeres licens betingelser før i stiler op med tudefjæs og råber
svindler firma

Fra : Mr. Hansen

Dato : 06-01-05 06:07

Kim Schroeder tastede følgende
> [...]

?! det er jo ikke bare et år mere med et ældre Norton produkt du har købt,

Du skulle hellere føle dig lidt små dum, læs jeres licens betingelser før i
stiler op med tudefjæs og råber svindler firma

Fra : Kim Schroeder

Dato : 07-01-05 01:06

"Mr. Hansen" <elektronik@elektronik.dk.notvalid> skrev i en meddelelse news:gI3Dd.10$X73.2@news.get2net.dk...
> Er det deres skyld at du tager en ny licens i brug før den gamle er udløbet
> ?! det er jo ikke bare et år mere med et ældre Norton produkt du har købt,
> men et helt nyt produkt.

Om det er et helt nyt produkt kan man diskutere - og NA starter en måned før
udløb med - ret påtrængende - at minde een om, at nu er det tid til at opdatere
- hvilket jeg så gjorde i lidt god tid.

> Dette blot til advarsel..føler mig noget snydt.
>
> Du skulle hellere føle dig lidt små dum, læs jeres licens betingelser før i
>stiler op med tudefjæs og råber svindler firma

Jeg har hverken tudefjæs eller bruger ord som svindlerfirma.
Det jeg finder tankevækkende er, at en opdatering on-line husker udløbsdatoen
fra den tidligere version - en version købt i en butik (CD) gør ikke.
Er det konsekvent - og er det i tråd med lincensbetingelserne?
Licensbetingelser læser jeg i øvrigt sjældent, da jeg som regel går ud fra,
at de baserer sig på almindelig sund fornuft - herunder, hvad man kan
kalde "fair play".

Kim

Fra : Benny Amorsen

Dato : 07-01-05 10:15

KS> Licensbetingelser læser jeg i øvrigt sjældent, da jeg som regel
KS> går ud fra, at de baserer sig på almindelig sund fornuft -
KS> herunder, hvad man kan kalde "fair play".

Så synes jeg du skulle begynde at nærlæse licensbetingelser. Der er
gode muligheder for at blive overrasket, alt efter hvad man anser som
"fair play" naturligvis.

/Benny

Fra : Kim Hellan

Dato : 07-01-05 12:43

Jeg giver Kim Schroeder helt ret.

Almindelig praksis er, at man selvfølgelig altid bare forlænger en løbende
licens.
Det er da helt urimeligt, at man skal sidde parat ved sin PC på et helt
bestemt tidspunkt for ikke at miste noget af den licens, man allerede HAR
betalt for.

Jeg nægter forøvrigt at tro på at ret mange folk, inkl. dig selv, fx
nærlæser Microsoft's licensbetingelser hver eneste gang at man opgraderer
til en ny Windows version eller installerer én eller anden MS patch.
Ifølge din logik, så ville det altså være helt i orden at MS nederst på side
27 i betingelserne med småt skrev "..forøvrigt så formatterer vi lige din
harddisk inden at vi opgraderer...".

Hvis du mener at det er helt i orden....tjah, så kald mig bare et tudefjæs.