Spyware og Mozilla Firefox
Fra : -USH-

Dato : 02-01-05 13:26

Hej gruppe

Efter at have skiftet til Mozilla Firefox-browseren (3 måneder siden) har
jeg ikke med Ad-aware fundet spyware på computeren. Er det fordi jeg er
heldig og undgår spyware, eller kan Ad-aware bare ikke finde spyware og
adware som er kommet ind på computeren når man bruger en anden browser end
Internet Explorer?

Vh
-Ulrik-

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-01-05 13:35

-USH- skrev:

> [...]
>adware som er kommet ind på computeren når man bruger en anden browser end

Det er fordi spyware er målrettet mod fejl/features i IE og
derfor ikke fungerer med andre browsere.

Jeg har aldrig anvendt noget middel mod spyware og har heller
aldrig været ramt af det. Jeg startede med at bruge Netscape 3.0
og gik kort efter over til Opera som jeg har brugt siden. Jeg har
Firefox og IE som suplerende browsere, men dem bruger jeg
sjældent - og da helst kun Firefox. IE er stort set kun til at
tjekke mine hjemmesider i.

--
Bertel

Fra : Jesper PP.

Dato : 02-01-05 13:44

> kan Ad-aware bare ikke finde spyware og
> adware som er kommet ind på computeren når man bruger en anden browser
> [...]

Jeg har brugt Opera i et par år og Ad-aware finder aldrig noget i den.
Spy-Bot finder tilgengæld ofte noget, men slagter til gengæld også en del
"venlige" cookies (fra min internet udbyder blandt andet). Jeg er fortsat
i tvivl om Ad-aware ikke kan genkende spyware i Opera eller om det er
Spy-Bot, der er for aggressiv.

--
Jesper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-01-05 13:59

Den 02-01-05 13.43 skrev Jesper PP. følgende:

> fortsat i tvivl om Ad-aware ikke kan genkende spyware i Opera eller om
> det er Spy-Bot, der er for aggressiv.

Jeg kan ikke udtale mig om Ad-Awares evner, men Spybot S&D er for
aggressiv. I følge teksten på Spybots hjemmeside, har programmøren en
fornuftig defination på, hvad der er spyware, og hvad der er reklame,
men jeg har mistet en stor del af respekten for ham efter at have prøvet
at downloade et program fra download.com med Spybot aktiveret.

Ovenstående er ud fra oplevelser i oktober/november, jeg ved ikke om det
har ændret sig siden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Styr musikken med det gratis iTunes, der også kan optage og brænde

Fra : Lars Møller

Dato : 02-01-05 17:46

-USH- skrev:

> Efter at have skiftet til Mozilla Firefox-browseren (3 måneder siden) har
> jeg ikke med Ad-aware fundet spyware på computeren.

Mozilla eller Opera anbefales, hvis man ikke vil have spyware og andet
skrammel på sin maskine.

Læs f.eks:

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=26173

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=25196

Der kommer også sårbarheder i andre browsere end IE, forskellen er blot,
at de rettes somregel omgående, hvor der kan gå lang.... tid før M$
tager sig sammen, fordi de ofte ikke tager sikkerhedshuller alvorligt.

Læs f.eks.

http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=17262

Så derfor benyt IE til Netbank eller andre KENDTE sider, hvor du ikke
kan komme ud over det, fordi dem der har programmeret systemerne er
snævertsynede, men benyt kun Mozilla eller andre, når du browser rundt
på nettet.

Med venlig hilsen

Lars P. Møller

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 03-01-05 00:32

-USH- <tidsrejseSLET@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> adware som er kommet ind på computeren når man bruger en anden browser end

Ud fra det der øjensynlig var dine forventninger, så kunne være fordi du
har holdt dig fra de sædvanlige sider, som du plejer at besøge.

--
CamContacts Confirmation: You are win our girl for 1 hour free of charge