Oplysning om ip
Fra : squizze

Dato : 31-12-04 22:52

Hej NG

En ven af mig har fået uvetet besøg på sin comp.
Det ser ud til at vedkommende har været inde og hente
oplysninger på c-drevet nærmere i G6 ftpservers mappe
og hente user.ini hvori samtlige adgangskoder og pasw. ligger

Hvordan vides ikke men vedkommende bruger nu de forskellige
koder til at komme på serveren som selfølgelig er ændret og
vedkommende er banned med ip adressen.

Det eneste jeg har kendskab til at spore ip´er er www.myip.dk
og ud fra ip´en 62.68.171.32 får jeg kun følgende 3e44ab20.adsl.enternet.hu
og det siger ikke mig noget. er der nogen herinde der har
nogle ideer ?

Squizze

Fra : Niels Olsen

Dato : 31-12-04 23:20

On Fri, 31 Dec 2004 22:52:00 +0100, "squizze" <squizze@nomail.com>
wrote:

>og ud fra ip´en 62.68.171.32 får jeg kun følgende 3e44ab20.adsl.enternet.hu
>og det siger ikke mig noget. er der nogen herinde der har

http://www.ripe.net/perl/whois?searchtext=62.68.171.32

God jagt.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-01-05 09:34

squizze wrote:

> [...]
> oplysninger på c-drevet nærmere i G6 ftpservers mappe
> og hente user.ini hvori samtlige adgangskoder og pasw. ligger

Du bliver nødt til at finde ud af det for
at undgå en gentagelse.

> men vedkommende bruger nu de forskellige
> koder til at komme på serveren

Gemmes passwords i klartekst?

> som selfølgelig er ændret og
> vedkommende er banned med ip adressen.

Har du overblik over skadens omfang? Hvis
du ikke ved hvordan han er sluppet ind i
første omgang, og hvilke ændringer han kan
have lavet, så er du nødt til at reinstallere.

--
Kasper Dupont

Fra : Nicolai

Dato : 01-01-05 16:31

> En ven af mig har fået uvetet besøg på sin comp.
> Det ser ud til at vedkommende har været inde og hente
> oplysninger på c-drevet nærmere i G6 ftpservers mappe
> og hente user.ini hvori samtlige adgangskoder og pasw. ligger

Adgang til dit C-drev. Nogen har vist sovet i timen. Har du ikke styr på
sikkerheden før et indbrud har du endnu mindre efter en kompromittering.

Re-installer din maskine...

Fra : Gevaldi

Dato : 01-01-05 17:33

Nicolai wrote:

> Adgang til dit C-drev. Nogen har vist sovet i timen. Har du ikke styr
> på sikkerheden før et indbrud har du endnu mindre efter en
> kompromittering.
>
> Re-installer din maskine...

Du læser et indlæg som fanden læser
biblen.