Underligt netværks/ADSL-problem
Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 13-02-05 21:35

Hej.

Jeg har et mystisk problem, som jeg ikke rigtigt kan opklare selv, og må
derfor ty til I eksperters hjælp. Jeg har haft ADSL i ca. et halvt år -
Cybercity 2560/256 kbit.

Mit netværk består af 2 computere forbundet til en 8 ports 10/100 switch,
som så igen er forbundet til min Cisco 677 router (den man får fra
Cybercity). Netværket fungerer som sådan fint, og det samme gør
ADSL-forbindelsen. Mine downloadhastigheder er i orden. I spil har jeg
imidlertidigt ping 500 konstant. Dette havde jeg ikke i starten da jeg fik
ADSL, og kun havde én computer på netværket, og ikke brugte switch.

Jeg har ping 500 uanset om jeg tager den ene computer ud af switchen - og
det er uanset hvilken af de to computere der er tilkoblet. Det problem kan
sagtens ligge i switchen, selvom den som sådan ellers fungerer fint.

Hvad der virkeligt er underligt er, at jeg ikke længere kan tilslutte en
computer direkte til routeren. Hvis jeg gør det, får den ingen
netværksforbindelse. Jeg har prøvet med begge computere, og de tre
forskellige kabler jeg bruger til hverdag. Hvis jeg deaktiverer
netværksforbindelsen i Windows og aktiverer den igen får den forbindelse i 2
sekunder, og bliver derefter afbrudt igen.

Begge computere bruger Windows XP.

Hvad pokker er der galt? Ping 500 kan som sagt ligge i switchen, men hvorfor
kan jeg ikke sætte en computer direkte til min router længere?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Martin Sjøberg

Dato : 13-02-05 21:15

> [...]
> 2
> sekunder, og bliver derefter afbrudt igen.

Internetudbyderne låser din router MAC-adresse til IP-adressen. Dine
maskiner kan ikke gå direkte på, fordi netværkskortene naturligvis har andre
MAC-adresser. Tag routeren fra, vent et par timer og prøv igen. Eller ring
til udbyderen.

MVH

Martin Sjøberg

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 14-02-05 06:33

> [...]
andre
> MAC-adresser. Tag routeren fra, vent et par timer og prøv igen. Eller ring

Jeg har haft strømmen fra i 2 minutter og sat til igen. Burde det ikke være
nok?

Fra : Martin Schultz

Dato : 14-02-05 11:17

Martin Sjøberg <none.of.your@business.com> skrev 2005-02-13:

> [...]
> MAC-adresser. Tag routeren fra, vent et par timer og prøv igen. Eller ring

Nej, det gør Cybercity ikke.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-02-05 22:03

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev

> [...]
2
> sekunder, og bliver derefter afbrudt igen.

677 bruger et krydset kabel, når den skal sidde direkte i computeren.

Claus

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 14-02-05 06:33

> 677 bruger et krydset kabel, når den skal sidde direkte i computeren.

Ok, det ene af de kabler jeg har prøvet er krydset, men det var samme
problem. Prøver lige Martins forslag.

Fra : Martin Schultz

Dato : 14-02-05 11:20

Jeppe Vestergaard <thismail@isfake.com> skrev 2005-02-13:
> Hej.
>
> Jeg har et mystisk problem, som jeg ikke rigtigt kan opklare selv, og må
> derfor ty til I eksperters hjælp. Jeg har haft ADSL i ca. et halvt år -
> Cybercity 2560/256 kbit.

[snip]

> Hvad pokker er der galt? Ping 500 kan som sagt ligge i switchen, men hvorfor
> kan jeg ikke sætte en computer direkte til min router længere?

Hvis du pinger den anden lokale computer over dit netværk hvilke
ping tider får du så?

Hvilke ping tider får du til 212.242.40.3 ?

Hvis du slutter din computer direkte til ciscoen med det gule krydsede
kabel der fulgte med kan du så stadig ikke gå på nettet?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 14-02-05 17:04

> Hvis du pinger den anden lokale computer over dit netværk hvilke
> ping tider får du så?

<1 ms.

> Hvilke ping tider får du til 212.242.40.3 ?

Ca. 40 ms.

> Hvis du slutter din computer direkte til ciscoen med det gule krydsede
> kabel der fulgte med kan du så stadig ikke gå på nettet?

Det kan jeg ikke finde. Jeg har prøvet med det krydsede kabel der går fra
router til switch, som jo også burde fungere fra router til computer, men
uden held.

Fra : Martin Schultz

Dato : 15-02-05 14:28

Jeppe Vestergaard <thismail@isfake.com> skrev 2005-02-14:
> hvorfor

><1 ms.

Helt fint

> Ca. 40 ms.

Nu skriver du ikke hvilken type ADSL du har men det er ok. Måske lidt i
overkanten hvis du har en hurtig afsl (Det er hos cybercity du har den
ikke?)

> Det kan jeg ikke finde. Jeg har prøvet med det krydsede kabel der går fra
> router til switch, som jo også burde fungere fra router til computer, men
> uden held.

Lyder meget mystisk. HVis du pinger spil serverene normalt har du så
også ping tider på de 500 ms?

Kunne du komme med eksempeler på server adresser?

Hvis du evt. har noget antivitus eller personlige firewalls så prøv at
slå det fra inden du tester.

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Peet

Dato : 16-02-05 00:05

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse news:cuodmf$15su$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> netværksforbindelsen i Windows og aktiverer den igen får den forbindelse i 2
> sekunder, og bliver derefter afbrudt igen.

Som sagt bliver du hos CC ikke låst på MAC-adressen
har du ud over at bruge korrekt kabel og selvfølgelig
have DHCP aktiveret prøvet at reboote router og
derefter genstarte PC ?