Opsætning af netværk
Fra : René Larsen

Dato : 13-02-05 19:11

Hej,

Mit nuværende netværk er sat op som følger:

PC1

[ADSL modem] -- PC2 -- Switch

PC3

(ADSL modemet bruger PPPoE)

Nu vil jeg gerne have sat det op, så jeg ikke behøver at starte PC2 op
for at bruge internettet.

Jeg har tænkt på en af følgende opsætninger (routeren skal sikkert være
en Ethernet-router og *ikke* en ADSL-router):

PC1

PC2 -- Switch -- Router -- [ADSL modem]

PC3

eller

PC1

PC2 -- Router -- [ADSL modem]

PC3

men jeg ville godt lige have nogen kommentarer først, da jeg er usikker
på, om det vil virke (skal jeg f.eks. installere PPPoE
opkaldsprogrammet på *alle* PC'erne?).

MVH, René

Fra : Mads N. Vestergaard

Dato : 13-02-05 19:14

On Sun, 13 Feb 2005 19:10:41 +0100, René Larsen wrote:

> [...]
>
> men jeg ville godt lige have nogen kommentarer først, da jeg er usikker
> på, om det vil virke (skal jeg f.eks. installere PPPoE

Bagge setup vil virke, så fremt du køber en router der understøtter
PPPoE, men det skulle viddst ikke være noget problem. Og så skal du ikke
installere programmet på alle PCs.

Mads

Fra : René Larsen

Dato : 18-02-05 00:04

In article <pan.2005.02.13.18.13.05.218194@timmy.dk>, Mads N. Vestergaard
wrote:

> Bagge setup vil virke, så fremt du køber en router der understøtter
> PPPoE, men det skulle viddst ikke være noget problem. Og så skal du ikke
> installere programmet på alle PCs.

Tak for svaret.

MVH, René