Hjælp til domæne logon
Fra : HT-8732

Dato : 11-02-05 22:05

Hej NG!

Jeg har en SME server (linux) kørende som mail/web/filserver og 2
workstations med hhv. win2k og winXP, og efter at have haft dem kørende i en
almindelig workgroup kunne jeg godt tænke mig at bruge den som domæneserver
med domænelogon. Den skulle stå til at være domæne-comtroller, men ikke
desto mindre kan jeg ikke logge på domænet med min winXP maskine. (Har endnu
ikke prøvet fra den anden maskine). Jeg får følgende fejlmelding :
"Flere samtidige forbindelser til en server eller delt ressource af samme
bruger, der anvender mere end et brugernavn, tillades ikke. Afbryd alle
tidligere forbindelser til serveren eller den delte ressource og prøv igen."

Så prøver jeg at logge af alt, hvad jeg kan logge af og lukke Messenger og
ICQ ned, afbryde samtlige nerværksdrev, men får stadig samme besked. Jeg har
prøvet både at logge på med mit eget brugernavn, men admin og med
computerens navn, men uanset hvad jeg gør får jeg enten den ovennævnte
besked eller en melding om at den angive bruger ikke findes....!?

Jeg gør jeg galt??

Mvh.
Hans.

Fra : Mikkel

Dato : 12-02-05 01:25

Hej

Gå i en cmd prompt og skriv : "net use"
hvis du ser nogle links ala "\\server\public" så skal du slette dem:
"net use /delete \\server\public"

evt. skriv: "net use /?" så kommer der lidt frem du kan læse

Mvh.
Mikkel Rømer

Fra : Mikkel

Dato : 12-02-05 01:27

glemte at skrive... at "" skal ikke med når du skriver i prompten

Mvh.
Mikkel Rømer

Fra : HT-8732

Dato : 12-02-05 08:01

"Mikkel" <junkyard@forgetit> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Gå i en cmd prompt og skriv : "net use"
> hvis du ser nogle links ala "\\server\public" så skal du slette dem:
> "net use /delete \\server\public"

Det har jeg prøvet. Der står kun de tre netdrev jeg selv har tilføjet og dem
har jeg prøvet at slette uden at det ændrede på problemet.

Mvh.
Hans