Bredbånd har dræbt mit lille netværk
Fra : mette isager

Dato : 10-02-05 19:35

Jeg har 2 computere, der er forbundet gennem en switchboks og det har
fungeret fint indtil jeg installerede TDC Bredbånd.

Internettet fungerer fint på begge computere, men de 2 computere kan ikke
længere få forbindelse med hinanden.

What have I done wrong ?

Agger

Fra : Hans Jørgen Lassen

Dato : 10-02-05 20:06

Kære Agger!

Du har sikkert ikke gjort noget forkert. Problemet ligger givetvis i
IP-adresserne.

Det kan du slippe for, hvis du i stedet sætter det interne netværk til at
køre med en anden protokol, IPX/SPX eller hvad pokker det nu hedder.

De bedste hilsner,
HansJ

Fra : ///M

Dato : 10-02-05 21:42

"mette isager" <isagger@mail.dk> wrote in message
> [...]
> fungeret fint indtil jeg installerede TDC Bredbånd.
>
> Internettet fungerer fint på begge computere, men de 2 computere kan ikke

Nothing!
Men hvis du har mulighed for det, så erstat din switch med en router.
Problemet ligger kort fortalt i at dine pc'eres IP-adresser ikke kan se
hinanden (de er nu uddelt af TDC i modsætning til tidligere).

Det er dog også en mulighed at installere en yderligere protokol som fx.
IPX/NetBEUI. Router-løsningen er dog bedst, da den også beskytter dine
pc'ere mod angreb udefra samt tillader en tredje og fjerde osv. pc at komme
på nettet uden videre.

--
///M

Fra : Klaus

Dato : 11-02-05 16:32

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fx. IPX/NetBEUI. Router-løsningen er dog bedst, da den også beskytter
> dine pc'ere mod angreb udefra samt tillader en tredje og fjerde osv.

Men hvis du har 2 IP-adresser, benyttes så kun den ene - hvis du vælger
router.

Klaus H

Fra : Madsen

Dato : 11-02-05 18:07

Klaus wrote:

> Men hvis du har 2 IP-adresser, benyttes så kun den ene - hvis du
> vælger router.

Fordi at du har 2 ip-adresser, er det jo ikke en pligt at de skal
bruges.
--
Madsen