Hastighed på lan med trådløs 800k??
Fra : Peter Andersen

Dato : 10-02-05 14:12

Jeg bruger en d-link 624+ og har 2 putere derpå:
1 100Mb med kabel
1 54 Mb trådløs (koplet op med 54Mb med 60% signal styrke)
teoretisk burde den jo kunne overføre 6,75MB/sec, er der nogle som har en
ide om hvorfor den ligger på ca. 800k?? jeg har prøvet og deaktivere bægge
firewalls

på forhånd tak!!

VH Peter

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-02-05 14:51

"Peter Andersen" <peterbaFJERNDETMEDSTOR@tele2adsl.dk> crashed Echelon
writing news:42JOd.205$vh2.121@news.get2net.dk:

> [...]
> teoretisk burde den jo kunne overføre 6,75MB/sec, er der nogle som har
> en ide om hvorfor den ligger på ca. 800k?? jeg har prøvet og

andre trådløse netværk i området?

--
Bjarke Andersen

Fra : Nicolai

Dato : 10-02-05 16:10

> teoretisk burde den jo kunne overføre 6,75MB/sec, er der nogle som har en
> ide om hvorfor den ligger på ca. 800k?? jeg har prøvet og deaktivere bægge
> firewalls

Kører du RENT G eller B/G

Derudover kommer du nok ikke meget over 2MB/s...

Fra : Peter Andersen

Dato : 10-02-05 17:48

rent G og ingen andre netværk??

VH Peter

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-02-05 20:00

On Thu, 10 Feb 2005 14:11:47 +0100, "Peter Andersen"
<peterbaFJERNDETMEDSTOR@tele2adsl.dk> wrote:

> 1 54 Mb trådløs (koplet op med 54Mb med 60% signal styrke)
> teoretisk burde den jo kunne overføre 6,75MB/sec

Nej teoretisk max er omkring 50% af sinalleringshastigheden (54 Mbps).

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Andersen

Dato : 12-02-05 14:07

hmmm jeg skulle mene teoretisk er 8/54000000 det giver 6,75MB??

VH Peter

Fra : Nicolai

Dato : 12-02-05 14:48

> hmmm jeg skulle mene teoretisk er 8/54000000 det giver 6,75MB??

Læs hvad Asbjørn skriver :)

Fra : Peter Andersen

Dato : 12-02-05 20:32

54MEGA bIT = 54 000 000 bit for at konvertere til bytes så divider med
8..... det må (sq\undskyld) da være teoretisk hastighed?!? (ret mig hvis jeg
tager fejl)...
kan nok godt give ham ret hvis det er i praktis men det bliver kun ca.
3,375MB/sec... stadigvæk langt fra det jeg overfører!!

Fra : Nicolai

Dato : 12-02-05 21:18

> [...]
> kan nok godt give ham ret hvis det er i praktis men det bliver kun ca.
> 3,375MB/sec... stadigvæk langt fra det jeg overfører!!

Forvent ikke over 2,2MB/s. Hvad siger en TTCP måling?

Fra : Peter Andersen

Dato : 12-02-05 21:36

læs mit svar igen!?!

Fra : Nicolai

Dato : 12-02-05 22:28

> læs mit svar igen!?!

Vi forsøger at fortælle dig hvad du skal forvente?

Fra : Peter Andersen

Dato : 12-02-05 22:31

jep, i praksis, ikke i teorien,,, det er jeg jo enig i:D. enig?!?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-02-05 23:52

On Sat, 12 Feb 2005 14:07:27 +0100, "Peter Andersen"

> hmmm jeg skulle mene teoretisk er 8/54000000 det giver 6,75MB??

Så kender du åbenbart ikke teorien...

En ting er, at der signalleres med 54 Mbps, noget andet er så, hvad
der er teoretisk max overførselshastighed (throughput) og hvad der er
tilbage i praksis (lad os kalde det 'goodput').

Der er mange grunde til, at teoretisk max er ca. 50% af signallering,
men den væsentligste er lidt populært sagt, at der ikke signalleres
hele tiden...

-A
PS: Den interesserede læser kan fortsætte her http://tinyurl.com/4f5j2
Links : http://www.hojmark.net/