Ideer medtages med glæde..
Fra : Ingelsen

Dato : 10-02-05 10:38

Jeg har et netværk med en underlig fejl.

ADSL -> Server -> Intranet.

Jeg har 3 maskiner på lokal netværket (+ Serveren)

Alle maskiner kører XP Prof SP2

Serveren er sat op til at dele Internet forbindelsen og Internettet virker
fint på alle maskiner.

Problemet er fil deling-

De 3 maskiner der sidder på lokalnettet kan sagtens se hinanden og dele
filer.
Serveren kan sagtens se sig selv og de 3 andre computere og se deres filer.
Alle 3 maskiner kan se serverens navn, under "Vis Arbejdsgrupecomputere"
Men når en af de 3 maskiner klikker på navnet(Serveren) kommer der
efter ca. 1/2 sekund en fejlmeddelelse, der fortæller den ikke er til stede
eller man ikke har rettigheder..

Alle maskiner kører med Norton Internet security 2005 og har SP2 interne
firewall slået fra.

Jeg har selvfølgelig prøvet at disable norton på alle maskiner, uden hjælp.

Er der ikke nogen der kan give mig et godt råd...

Hilsen Jan.

Fra : John Smith

Dato : 10-02-05 12:38

Ingelsen wrote:

> Men når en af de 3 maskiner klikker på navnet(Serveren) kommer der
> efter ca. 1/2 sekund en fejlmeddelelse, der fortæller den ikke er til stede
> eller man ikke har rettigheder..

Prøv at oprette tre maskiner som brugere på serveren og se om der ikke
kommer gang i det på den måde.

John Smith

Fra : Ingelsen

Dato : 10-02-05 12:56

> Prøv at oprette tre maskiner som brugere på serveren og se om der ikke
> kommer gang i det på den måde.

Den skal jeg lige have lidt tydligere..

Hvordan opretter man en hel maskine som bruger ??
Eller mener du at de tre computeres brugernavne skal oprettes som brugere af
serveren...

Det skal lige tilføjes af de 3 maskiner sagtens kan logge på serveren med
fjernskrivebord..

Hilsen Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-02-05 13:51

Ingelsen wrote:
> Eller mener du at de tre computeres brugernavne skal oprettes som
> brugere af serveren...

Ja - det plejer at hjælpe - XP er lidt kritisk med at give adgang for
brugere, der ikke er kendt.

Det løste problemet her, da jeg havde samme problem.

Du kan også prøve at åbne gæstekontoen.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk