se delte drev VPN
Fra : Biker Mike

Dato : 09-02-05 10:55

Jeg har åbnet en VPN tunnel mellem 2 maskiner, men hvordan er det lige at
jeg ser de delte drev på host maskinen ?

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Fra : Anders Hansen

Dato : 09-02-05 12:56

start > kør

skriv : \\ip-på-maskinen-med-de-delte-drev

Eks.: \\192.168.1.10

Det skal selvfølgelig være maskinens VPN-ip

Mvh

Anders Hansen

Fra : Biker Mike

Dato : 09-02-05 15:48

Hmm, joe, Det har jeg også gjort, men jeg får ingen oversigt over de delte
drev frem, nogen ide om hvad der er galt ?

Fra : Steen Gellett

Dato : 07-02-05 17:30

"Biker Mike" <dkoFJERN12134@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm, joe, Det har jeg også gjort, men jeg får ingen oversigt over de delte
> drev frem, nogen ide om hvad der er galt ?

Alt er som det skal være............du kan IKKE se delte drev ej heller se
Server / Client i "andre computere" ..............det er helt normalt for
VPN......

Gør sådan her : I netværk laver du en "Opret et netværkssted" og derinde
angiver du navnet på den pc du leder efter og derefter et delt drev / mappe

EKS : \\pcnavn\deltdrev

og klikker næste.........den vil så søge / oprette det drev / mappe hvis den
kan finde det !!

Fra : Biker Mike

Dato : 09-02-05 20:22

Tak for hjælpen, det vil jeg prøve.

Jeg formodede bare at når jeg søgte på hele netværket at den ville dukke op,
men det gjorde den ikke.

Fra : Benny Nissen

Dato : 09-02-05 20:50

Biker Mike wrote:

> Jeg laver ikke noget i dag,
> for i går lavede jeg heller ikke noget,
> og det blev jeg ikke færdig med.

Når du alligevel ikke lavet andet, kunne du så ikke lige kigge lidt på:

og

Benny

Fra : Biker Mike

Dato : 09-02-05 23:46

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse

> Når du alligevel ikke lavet andet, kunne du så ikke lige kigge lidt på:
>
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Hermed gjort

Fra : Filip

Dato : 10-02-05 17:52

> Alt er som det skal være............du kan IKKE se delte drev ej heller se
> Server / Client i "andre computere" ..............det er helt normalt for
> VPN......

Jeg kan godt få forbindelse igennem min vpn og blive godkendt, men jeg har
ikke se den anden computer eller de andre drev når jeg kalder op, men jeg
kan godt pinge igennem. Kan mit problem ligge i at jeg bruger samme subnet
bag begge routere? 192.168.1.a og 192.168.1.b

Et andet problem er at jeg ikke kan blive godkendt -med præcis de samme
indstillinger på den bærbare- når jeg sidder bag samme router som den
maskine jeg kalder op. Der er ingen problemer når jeg tager den bærbare ud
på et andet net? Men det har måske noget at gøre med at det er samme subnet
som tidligere beskrevet.

Filip