nogen der kan hjælpe her ?
Fra : MSP

Dato : 08-02-05 03:40

Hej Ng.

Netværk uden forbindelse, sådan da.
Der er tale om et kablet netværk som kun bruges til internet, linklamperne
lyser både på router og det aktuelle netkort i maskinen, router sat til
dhcp, samme med tcp/ip på maskinen. Der er prøvet med følgende ting:
1. kabelskift
2. skift af netkort. oprindeligt onboard, men nu disablet og nyt i pci port.
3. Netkort slettet i enhedshåndtering og geninstalleret.
4. Router skiftet.
5. konfigurering af fast ip.
Intet har hjulpet, der kan ikke pinges ud af maskinen og den vil ikke selv
hente ip.
Det har kørt indtil lige pludselig, så stoppede det.
En ipconfig / release og derefter renew løser heller ikke dette, men kommer
med en fejlkode 65, nogen der ved hvad dette er.?

Venligst og på forhånd tak.
Mogens.

Fra : ///M

Dato : 08-02-05 08:08

"MSP" <mogens(fjern)@(dette)s-pedersen.dk> wrote in message
> [...]
> kommer
> med en fejlkode 65, nogen der ved hvad dette er.?

Dit OS? Hvad kan du på netværket - "sådan da"
Muligheder kan være firewalls installeret på maskinen (WinXP SP2, ZoneAlarm
osv....)

--
///M

Fra : MSP

Dato : 10-02-05 02:14

> Dit OS? Hvad kan du på netværket - "sådan da"
> Muligheder kan være firewalls installeret på maskinen (WinXP SP2,
> [...]
win XP, jeg kan intet, ikke engang pinge routeren.
Den sidder i en router sammen med andre pc'ere og de kører ok. Antivirus og
firewal's er alt sammen slået fra.
Maskinen kører dhcp, men vil ikke hente ip fra routeren, heller ikke selvom
jeg flytter den over i en anden port, så det er ikke porten der er brændt
af. jeg kan sætte den op med fast ip, men heller ikke det hjælper. SP2 er
ikke installeret.

Mogens

Fra : ///M

Dato : 10-02-05 05:23

> [...]
> af. jeg kan sætte den op med fast ip, men heller ikke det hjælper. SP2 er

Muligvis defekt netværk - eller forkert driver?
Har det virket engang - er der sket ændringer?

--
///M