Linksys Wireless-B Broadband Router versu~
Fra : Stanpe

Dato : 07-02-05 19:03

Jeg har en Cisco 677 som fungerer udemærket, men nu har jeg fået en Linksys
Wireless-B Broadband Router
forærende, og det kan jeg jo sådan lige få til at passe sammen, Ciscoén har
jo tlf. stikket direkte ind og Linksysén har
jo tcp/ip ind - hvad skal jeg have fat i hvis jeg vil udskifte Ciscoén - med
Linksysén ??

Mvh
Stampe

Fra : Stanpe

Dato : 07-02-05 19:33

Lige en tillægs ting - er det sådan at jeg kan bruge routeren på indersiden
af mit netværk - således at jeg kan lade Cisco routeren blive siddene? Min
gateway til min cisco router har adressen 10.0.0.1 - jeg har diverse Switcs
HUBs
siddene rundt omkring i bygningen. min PC kører med adresser som 10.0.0.13,
10.0.0.99, 10.0.0.103 osv.

Jeg kan se i indstallations oversigten af Linksysen at for at få fat i
web-interfacet skal man kalde den
http://192.168.1.1 og det kan jeg jo ikke på indersiden af mit netværk -
eller hva? jeg kan ihvertfald ikke få
forbindelse med den på ovenstående adresse - hvad kan der gøres?

Mvh
Stampe

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-02-05 20:13

"Stanpe" <ask@ask-service.dk.spam> wrote:

> [...]
>eller hva? jeg kan ihvertfald ikke få
>forbindelse med den på ovenstående adresse - hvad kan der gøres?

Du vil gerne bruge Linksys'en som trådløst accesspoint ?!

Hvis du kan sætte Linksys'en LAN ip-adresse til noget i 10.0.0.x (nogle
routere kan kun sættes i området 192.168.x.1) foreslår jeg du forbinder
Cisco'ens LAN side til Linksys'ens LAN side. Samtidig skal du huske at
de-aktivere DHCP-serveren i Linksys'en.

Hvis ikke ku kan sætte LAN ip-adressen må du enten erstatte Cisco'en med
Linksys'en, eller sætte den i serie....

<mlr>

Fra : Stanpe

Dato : 07-02-05 20:46

Michael Rasmussen wrote:

> Du vil gerne bruge Linksys'en som trådløst accesspoint ?!
Ja det ville jeg meget gerne !

> [...]
> forbinder Cisco'ens LAN side til Linksys'ens LAN side. Samtidig skal
> du huske at de-aktivere DHCP-serveren i Linksys'en.

Jeg har sat linksysén på LAN siden men jeg ved ikke hvordan jeg kommer i
forbindelse med den - og kan derfor heller ikke sætte den op.
Har du nogen ide´r om hvordan jeg kan kalde Linksysén op - så jeg
kan komme til at konfigurere den?

> Hvis ikke ku kan sætte LAN ip-adressen må du enten erstatte Cisco'en
> med Linksys'en, eller sætte den i serie....

Sætte den i serie joeh det er vist bare LAN kablet ind i Liksysén
PS her er en link til produktet
http://www.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=35&prid=544

Mvh
Stampe

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-02-05 21:35

> [...]

>forbindelse med den - og kan derfor heller ikke sætte den op.
>Har du nogen ide´r om hvordan jeg kan kalde Linksysén op - så jeg

Pil een af computerne og Linksys'en af dit lokalnet. Tænd først
Linksys'en og 30 sekunder senere computeren (du kan eventuelt nulstille
Linksys'en ved at holde reset-knappen inde i 15 sekunder inden du tænder
computeren...)

Computeren får nu en ip-adresse fra Linksys'en DHCP-server, og herefter
bør du kunne komme ind i opsætningen på http://192.168.1.1

De-aktivere DHCP-serveren og vælg en 10.0.0.x adresse - NB i samme
øjeblik du ændrer routerens ip-adresse mister du forbindelsen til den.
Herefter kan du først 'se' den igen, når du kobler den op til Cisco'ens
LAN-side....

<mlr>

Fra : Stanpe

Dato : 07-02-05 21:37

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
> øjeblik du ændrer routerens ip-adresse mister du forbindelsen til den.
> Herefter kan du først 'se' den igen, når du kobler den op til

Tusinde tak for svaret det vil jeg prøve med det samme -
Skriver tilbage om det virker..

Mvh
Stampe

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-02-05 21:39

> [...]

>forbindelse med den - og kan derfor heller ikke sætte den op.
>Har du nogen ide´r om hvordan jeg kan kalde Linksysén op - så jeg

Pil een af computerne og Linksys'en af dit lokalnet, og forbind så
computeren til Linksys'en LAN-side. Tænd først

Fra : Stanpe

Dato : 08-02-05 00:34

Michael Rasmussen wrote:
> [...]
> øjeblik du ændrer routerens ip-adresse mister du forbindelsen til den.
> Herefter kan du først 'se' den igen, når du kobler den op til

Det virkede - jeg har fået fat i web interfacet - nu skal jeg se om jeg kan
få det op og køre
Tak for hjælpen
Mvh
Allan