Printserverspørgsmål
Fra : Christian

Dato : 07-02-05 00:17

Hej,

Jeg har en officejet G55 (Printer, scanner, kopi i et), som jeg overvejer at
koble på hjemmenetværket med en ekstern printserver. Jeg kender ikke til
printservere, så måske der er nogle der kan hjælpe med at besvare et par
spørgsmål...

1. Kan scannerfunktionen i printeren stadig anvendes hvis jeg kobler
printeren på netværket? eller kræver det en speciel printserver for at
opretholde denne funktion ?

2. Hovedformålet med min (måske) kommende printserver vil være, at jeg fra
en bærbar PC'er kan skrive ud på printeren - via trådløst netværk. Kan man
lade printeren være slukket og sende udskriftjobs som fanges af
printserveren - som så eksekveres når printeren tændes ? (eller er det et
krav at printeren er tændt)

3. Jeg er meget i tvivl omkring hvilken printserver jeg skal købe - for at
det også virker med min printer. Er der nogen der kan anbefale en server som
fungerer godt og som samtidigt ikke koster en formue ?

Mvh
Christian

Fra : Esben

Dato : 07-02-05 01:07

"Christian" <cphl@surfpost.dk> skrev i en meddelelse

> 1. Kan scannerfunktionen i printeren stadig anvendes hvis jeg kobler
> printeren på netværket? eller kræver det en speciel printserver for at
> opretholde denne funktion ?

HP Jetdirect 170x supporterer det ihvertfald.

> [...]
> lade printeren være slukket og sende udskriftjobs som fanges af
> printserveren - som så eksekveres når printeren tændes ? (eller er det et

Det tror jeg ikke man kan.

> 3. Jeg er meget i tvivl omkring hvilken printserver jeg skal købe - for at
> det også virker med min printer. Er der nogen der kan anbefale en server
> som fungerer godt og som samtidigt ikke koster en formue ?

HP Jetdirect 170x. Se evt. om du kan finde en brugt i en af
markedsgrupperne, de dukker jævnligt op der.

--
Esben

Fra : Christian

Dato : 12-02-05 17:43

"Esben" <esben@gruf.LAND> wrote in message

> HP Jetdirect 170x supporterer det ihvertfald.

Det lyder som en fornuftig løsning

Netkortet i min PC'er kører 100 Mbit og er forbundet til en router og ADSL
512 Kbit. Derudover har jeg en bærbar trådløst på samme netværk der kører 11
mbit. Jeg kan se at HP 170x kører 10 Mbit (ikke 100). Vil jeg opleve/mærke
en hastighedsforringelse hvis jeg kobler denne 170x prinserver på netværket
??
En eller anden fortalte mig engang, at hvis bare en enhed på netværket kører
10 mbit kører resten også kun 10 mbit (laveste fællesnævner). Men hvor stor
betydning vil det have i dette lille hjemmenetværk ?

/Christian

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 21-02-05 00:14

Christian wrote:

> [...]
>
> 1. Kan scannerfunktionen i printeren stadig anvendes hvis jeg kobler
> printeren på netværket? eller kræver det en speciel printserver for at

Enkelte af HPs multifunktionelle maskiner understøtter netværksscanning.
Jeg ved at enkelte i den G(fx G85) serie gør hvis du anvender en 17x
printserver. Der er i printserveren mulighed for scanning fra den også.
Du kan evt. ringe til HP supporten og høre ad. Deres egen sider kan være
forvirrende ( og ikke altid korekte, taler af erfaring )

> [...]
> lade printeren være slukket og sende udskriftjobs som fanges af
> printserveren - som så eksekveres når printeren tændes ? (eller er det et

I windows kan du blot vælge at printe offline. Når du så vil have dem
udskrevet vælger du at gå i online mode.

> 3. Jeg er meget i tvivl omkring hvilken printserver jeg skal købe - for at
> det også virker med min printer. Er der nogen der kan anbefale en server som
> fungerer godt og som samtidigt ikke koster en formue ?

Jeg vil anbefale 17x serien eller 300 serien.

Selv anvender jeg en D139 sammen med en af deres specielle printservere.
Eneste minus synes jeg er at deres software til netværksscanning er en
SMULE BUGGY(læs: meget).

Hilsen Mikkel