Netværk - Sandberg, og grå hår...
Fra : Stig T. Larsen

Dato : 06-02-05 14:49

Kære NG

Jeg behøver hjælp til denneher.
Jeg har en eksisterende TDC ADSL forbindelse, 2 kasser på væggen, den
sidste, altså den kablet til min router skal tilsluttes, er en Siemens
XpressLink.
Herfra har det virket upåklageligt med et x'et kabel til min InterJak 300
box. Den er leveret af min arb.giver, men skal nu retur.
På InterJak'en har der været porte til både firma og privat pc. Ingen
problemer overhovdet.

Nu har jeg så pillet InterJak'en ned, og istedet opsat en Sandberg G54
Router med trådløs mulighed..
Men der er overhovedet ingen hul igennem....
Jeg kan godt konfigurere Sandberg Routeren, også gennem den trådløse
forbindelse, men bagud til ADSL'en er der ingen forbindelse.
Jeg bruger et - svinedyrt - x'et kabel fra Siemens ExpressLink og til
Sandberg G54 Routeren.

Er der nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre ??

mvh

Stig T. Larsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-05 14:57

Stig T. Larsen wrote:

> Er der nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre ??

SVJH skal der et lige kabel imellem modem og router

Fra : Calle.

Dato : 06-02-05 15:37

Stig T. Larsen wrote:
> [...]
> Sandberg G54 Routeren.
>
> Er der nogen der har et bud på hvad jeg skal gøre ??

Slukke for udstyret i min en time. Så releaser TDC den MAC adresse din gamle
router havde. Det skal gøres inden du kan sætte andet på.

--
Calle.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-02-05 15:44

Calle. wrote:

> Slukke for udstyret i min en time. Så releaser TDC den MAC adresse

Det er hurtigere at bede Hotline om at reset'e forbindelsen...

Fra : Calle.

Dato : 06-02-05 21:37

Jesper G. Poulsen wrote:

> Det er hurtigere at bede Hotline om at reset'e forbindelsen...
Kan man også, men hvis det nu ikke haster, så er det at spilde deres tid.
Man kunne jo også sætte den gamle på og release den før man tar den fra.
Men det er jo specifikt hvordan det gøres for hver model
--
Calle.