Netbeui WinXP + 2003 Server
Fra : Neo

Dato : 05-02-05 17:38

Hej alle

Jeg har et lille problem, som jeg altså må have lidt hjælp til at løse

Jeg skal have et gammelt dos program (navigator 3.55) til at køre på en
WinXP Pro workstation som sidder på en Win2003 server.
Så vidt jeg kan læse mig til på nettet bruger navigator netbeui protokollen,
hvorfor jeg derfor har installeret denne protokol på både server og client
maskine.

Client:
WinXP Pro
Navigator programmet ligger på en Fat16 partition
Netbeui og TCP/IP protokoller installeret
Navigator køres i kombatilitetstilstand for win95

Server:
Windows 2003 Small business server STD.
Kører som domæne server
Navigator databasen ligger på en Fat16 partition
Netbeui og TCP/IP protokoller installeret

Når jeg stater navigator på clienten får jeg følgende fejlmeddelelse:

"NAVIGATOR modtog fejlkoden 63 fra NetBIOS.
<NetBIOS Device Driver open error>

Kontroller NetBIOS indstillingerne"

hvad skal jeg gøre nu ? ... jeg er helt lost ... jeg er meget åben for
forslag

hvad skal jeg gøre for at klienten snakker med serveren via NetBeui
protokollen når Navigator bruges ?

Det ville være sjovt at få det til at køre, fordi ham der plejer at rode ved
systemet siger at det ikke kan lade sig gøre, og at han vil "æde sin gamle
hat" på at jeg ikke får det til at køre ..... og det synes jeg da næsten at
han skal have lov til !

Mvh Neo