Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digitalkamera i 9000 kr klassen
Fra : Michael

Dato : 22-05-01 09:35

Hej alle
til alle jer der savner anmeldelser af digitale kameraer, kan
i prøve ingeniørens hjemmeside www.ing.dk
Der findes en test af 5 kameraer i prisklassen 8000-10000 kr.
Testen er på bl.a. Canon G1, Nikon Coolpix990
Jeg har selv haft Et G1 og er rigtig glad for det.
Hvis i har spørgsmål til G1 kan i skrive, og jeg kan evt.
sende et par billeder.

Mvh.
Michael

Fra : Soren 'Disky' Reinke

Dato : 22-05-01 10:18

"Michael" <mgh-msk@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har selv haft Et G1 og er rigtig glad for det.
> Hvis i har spørgsmål til G1 kan i skrive, og jeg kan evt.

Jeg har selv et Nikon Coolpix 990 og det rykker altså bare, og er
forresten også test vinder.

Hans kommentar om at batteriet er dårligt, er noget fis, fordelen
er netop at den bruger almindelige batterier for dem kan man købe
overalt. I modsætning til specielle lithium ion batterier. Jeg
har på et sæt opladede batterier taget ca 200 billeder med blitz
og display tændt, grunden til jeg ikke tog flere var at mit 64
Mbyte kort var fyldt.

--
With many Thanks

Soren ' Disky ' Reinke ICQ #1413069
http://www.disky-design.dk/fish

Fra : J@N

Dato : 22-05-01 11:16

Testen af 5 digitale kameraer på ingeniørens hjemmeside er ret mangelfuld,
derfor vil jeg anbefale et par gode links på denne adresse:

http://home18.inet.tele.dk/fred/links/digifoto.htm

Prøv siderne og få alt at vide om de kameraer, du har kig på. Der er
detaljerede test af alle kameraer allerede inden de er på markedet, samt
mange billeder, der kan sammenlignes. Jeg har valgt en Canon G1, som
er valgt med billedkvaliteten som første prioritet (også bedst i ing.dk).
Derudover har det funktioner som ikke findes på ret mange andre
digitale kameraer, f.eks. fjernbetjening, spotmåling, ekstern blitzsko,
mulighed for skrue op og ned for den indbyggede blitz, rigtig mange
programmer, billedsekvenser der kan sættes sammen. m.m.

Rigtig fedt kamera, eneste minus er program vælgeren er besværlig
at betjene, hvis man har en 'bjørneklo' (store hænder).

Jan

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 22-05-01 13:56

"J@N" <itjf@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> http://home18.inet.tele.dk/fred/links/digifoto.htm

Tak for dit link som jeg vil kikke nærmere på, jeg fandt selv ved et
tilfælde www.ing.dk testen i går. Jeg er selv på jagt efter et digi og jeg
mener nu nok at det skal være et G1 og det har ikke ændret sig efter ing.
korte men ok test.

Henrik