Begrænset/ingen adgang til netværket (inte~
Fra : Rasmus

Dato : 05-02-05 14:23

Hej, jeg har lige haft min en computer til rep. og har nu fået den tilbage
med et nyt Motherboard. Når jeg sætter netværksstikket i får jeg nu en
fejlmeddelelse om at jeg kun har begrænset eller ingen adgang til netværket,
og jeg kan derefter ikke komme på internettet.
Fejlen er yderligere detaljeret med at "problemet er opstået fordi netværket
ikke tildelte en netværksadresse til computeren". Og fejlen kan ikke
repareres da computeren "ikke kan fuldføre en fornyelse af IP-adressen".

Vi har i ejendommen et beboernetværk fra "Phonenet" og har altså derigennem
adgang til internettet. Der er ingen begrænsninger på hvor mange computere
der må/kan tilsluttes i hver lejlighed.
Jeg kunne, før jeg fik udskiftet motherboardet på computeren, godt komme på
nettet på normal vis.

Her lidt tekn. spec.:
Acer Aspire 1300
Netværkskort: VIA-kompatibel Fast Ethernet-netværkskort
Windows Service Pack 2
TCP/IP er sat til automatisk IP adresse, og diverse protokoller mm. står som
normalt

Jeg har prøvet at at fjerne netværkskortet i enhedshåndteringen og altså
geninstallere, men det hjalp ikke.

Det hele fungerer fint på min anden computer, så.......

Hjælp !

--
Venlig Hilsen

Rasmus Rise Michaelsen
Tlf.: 2250 7781
Mail: rasmus@tenam.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-02-05 15:20

"Rasmus" <rasmus@tenam.dk> wrote in message
> [...]
> på nettet på normal vis.

> Det hele fungerer fint på min anden computer, så.......

Mit gæt er altså at der er en form for MAC styring fra netværket som kun
giver adgang til kendte mac adresser.. Du er sikker på du ikke skal
registere dig at du har fået et nyt netkort med en anden mac adresse?

Fra : Rasmus

Dato : 06-02-05 12:59

> Mit gæt er altså at der er en form for MAC styring fra netværket som kun
> giver adgang til kendte mac adresser.. Du er sikker på du ikke skal
> registere dig at du har fået et nyt netkort med en anden mac adresse?

Jeg må prøve at tjekke op på det....

Hilsen

Rasmus