Egen FTP HELP
Fra : Joppersen

Dato : 05-02-05 12:05

Hej.

Please helppppppp

Jeg har downloaded CesarFtp fordi jeg skal have adgang til min pc udefra.
Jeg har fået en fast IP fra TDC bredbånd (det er vel den jeg kan se som
IP-Remote ???)

Jeg har en NETGAR router som jeg har sat op til FTP port 20/21

Når jeg går ind i mit FTP-prg står der at min IP er 192.168.x.x og at min
Remote-IP er 83.91.5x.xx

Jeg har Mcafee Firewall som er slået fra. Skal jeg også slå firewall fra i
min route-opsætning.

Jeg har prøvet udefra at skrive min remote-IP men får bare at vide siden
ikke findes.

Jeg har arbejdet med dette i 2 uger nu er næsten kørt træt..

Er der nogen som er søde at give hånd - tak

Jørgen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-02-05 13:47

Joppersen wrote:
> Er der nogen som er søde at give hånd - tak

I din router/firewall skal du route port 21 til din interne IP på den PC,
hvor serveren kører.

Så burde du kunne kalde den udefra med din externe IP

D.v.s. at inde fra din egen PC kan du kalde serveren med din interne IP.

Udefra skal du så bruge den externe IP.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-02-05 18:18

"Joppersen" <derudaf@hotmail.com> skrev i

> Jeg har en NETGAR router som jeg har sat op til FTP port 20/21

Og du er sikker på, at port 21 er forwardet til den rigtige pc på nettet?

Claus

Fra : Calle.

Dato : 05-02-05 21:10

Joppersen wrote:
> Jeg har en NETGAR router som jeg har sat op til FTP port 20/21

Kun port 21 er nødvendig

> Når jeg går ind i mit FTP-prg står der at min IP er 192.168.x.x og at
> min Remote-IP er 83.91.5x.xx
Ja helt præcis 83.91.59.61

> Jeg har Mcafee Firewall som er slået fra. Skal jeg også slå firewall
> fra i min route-opsætning.
port 21 skal selvfølgelig være åben hele vejen

> Jeg har prøvet udefra at skrive min remote-IP men får bare at vide
> siden ikke findes.
Du skal skrive den IP du får fra TDC, da det er den eneste der kan ses
udefra

--
Calle.

Fra : Jeppe Jensen

Dato : 06-02-05 22:38

> Ja helt præcis 83.91.59.61

Ja og din er 83.72.98.13 og hvad så ;) ?

Fra : Calle.

Dato : 07-02-05 07:17

Jeppe Jensen wrote:

> Ja og din er 83.72.98.13 og hvad så ;) ?
ville bar vise, at det ikke er nogen fidus i at gemme den.
--
Calle.

Fra : Joppersen

Dato : 06-02-05 01:14

Hej igen

Jeg er så sikker på noget som helst så jeg chancher og oplyse en masse
ting her:

Jeg går ind i mit route-menu på: 192.168.1 Så går jeg ind under Port
Forwarding og oprette et FTP som følger:

Service Name Start Port End Port Server IP Address

FTP 20 21 192.168.0.2

-------

Inde i mt FTP-prg står der at min IP: 192.168.0.2 -og min remote IP er:
83.91.59.61

Jeg har skrevet begge Ip ind i mit firewall som Trusted Er der nogen
steder i firewall man skal fortælle om port 21???

Håber det kan hjælpe til at stille en diagnc.

Bare prøv at lokke på - hvis det virker bliver i mødt med et vindue -
Username/password

Taker for al hjæl jeg kan få...

Jørgen

Fra : Calle.

Dato : 06-02-05 10:44

Joppersen wrote:
> [...]
>
> Håber det kan hjælpe til at stille en diagnc.
>
> Bare prøv at lokke på - hvis det virker bliver i mødt med et vindue -

prøv evt. et øjeblik at slå al firewall fra, hvis der så er forbindelse, så
ved du det er der fejlen ligger. Hvilket OS / firewall kører du med?

Prøv evt. cerberusftp det er meget simpet ok klippestabilt. Har fået fine
anmeldelser. Så er det freeware
--
Calle.

Fra : Joppersen

Dato : 06-02-05 10:54

Hej igen

Jeg kører Mcafee Firewall og har nu hittet et sted derinde hvor jeg IKKE
var klar over man skulle "åbne port 21". Det har jeg gjort nu og måske det
virker nu.. Prøv gerne.

Jeg vil senere prøve det FTp du skriver om. Det var bare fordi jeg "faldt"
over CecarFTP.

Fra : Calle.

Dato : 06-02-05 11:42

Joppersen wrote:
> Hej igen
>
> Jeg kører Mcafee Firewall og har nu hittet et sted derinde hvor jeg
> IKKE var klar over man skulle "åbne port 21". Det har jeg gjort nu og
> måske det virker nu.. Prøv gerne.

YES, nu får jeg login boksen

> Jeg vil senere prøve det FTp du skriver om. Det var bare fordi jeg
> "faldt" over CecarFTP.

Her kan du se: bedømmelserne af begge:
http://www.tucows.com/ftpserver95_default.html

--
Calle.

Fra : Peet

Dato : 06-02-05 01:56

> [...]
>
> Please helppppppp
>
> Jeg har downloaded CesarFtp fordi jeg skal have adgang til min pc udefra.

Det her program er ellers meget smart til at dele filer med andre med,
kræver ikke noget program i den anden ende ud over Windows du skal
så dog forwarde port 80 i stedet for.

Fra : Calle.

Dato : 06-02-05 10:40

Peet wrote:
> [...]
>
> Det her program er ellers meget smart til at dele filer med andre med,
> kræver ikke noget program i den anden ende ud over Windows du skal

Hvilket prg???
--
Calle.

Fra : Joppersen

Dato : 06-02-05 11:50

Nu kører det hele som det skal )
Takket være nogle rare "Nørder" her i gruppen som stiller deres viden til
rådighed.

5 X stjerner til jer - og tak for hjælpen

Fra : Calle.

Dato : 06-02-05 15:34

Joppersen wrote:
> Nu kører det hele som det skal )
> Takket være nogle rare "Nørder" her i gruppen som stiller deres
> viden til rådighed.

Du burde nok ha skrevet dette i samme tråd (samme subject) får at det følges
ad. Folk der ikke ved hvad vi har drøftet fatter jo ikke en brik ellers.

--
Calle.