hvilke porte skal åbnes for FTP
Fra : NikonPro.dk

Dato : 05-02-05 08:00

Hvilke porte skal jeg åbne (forward) i min router Linksys WRT54G for at
kunne koble op til en FTP server via Totalcommander.

Opsætningen i Totalcommander skulle være OK, men jeg kan ikke få
forbindelse, og i routeren er der ingen forwardning foretaget (endnu)

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Hans

Dato : 05-02-05 09:18

NikonPro.dk" <mail"fjern-dette wrote:
> [...]
>
> Opsætningen i Totalcommander skulle være OK, men jeg kan ikke få
> forbindelse, og i routeren er der ingen forwardning foretaget (endnu)

Port 20 & 21.

Hans

Fra : NikonPro.dk

Dato : 05-02-05 09:19

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Port 20 & 21.
>
> Hans

Tak for hjælp, så håber jeg det vil virke

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Hans

Dato : 05-02-05 09:50

NikonPro.dk" <mail"fjern-dette wrote:
> "Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Tak for hjælp, så håber jeg det vil virke

Jeg tror faktisk jeg læste dit spørgsmål forkert, da man normalt ikke
behøver at forwarde porte i en router for at koble op til en ftpserver. Det
er kun nødvendigt at åbne 20+21 hvis du selv skal køre en ftpserver, men
ikke fra en ftpklient.

Det tyder mere på, at du har en firewall aktiveret hvis du ikke kan koble
dig på en ftpserver, og her er det de samme porte som skal åbnes i
firewallen.

Hans

Fra : NikonPro.dk

Dato : 05-02-05 09:56

> [...]
>
> Det tyder mere på, at du har en firewall aktiveret hvis du ikke kan koble
> dig på en ftpserver, og her er det de samme porte som skal åbnes i

Igen tak Hans

Noget tyder på det er hos kollega, der ikke er åbnet, så jeg kan tilslutte

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Calle.

Dato : 05-02-05 11:25

Hans wrote:
> [...]
>
> Det tyder mere på, at du har en firewall aktiveret hvis du ikke kan
> koble dig på en ftpserver, og her er det de samme porte som skal

Du er ikke den eneste der læste det sådan. Men korrekt port 21 skal kun
åbnes hvis man selv har en FTP kørrende
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 05-02-05 11:24

Hans wrote:

> Port 20 & 21.

kun port 21 er nødvendig
--
Calle.

Fra : Peet

Dato : 06-02-05 01:44

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse news:l91Nd.253$FW3.114@news.get2net.dk...

> kun port 21 er nødvendig
> --

Nej, både 20 og 21 bruges til FTP
http://www.allaboutjake.com/network/linksys/ftp.html

Fra : jamen

Dato : 06-02-05 09:14

Peet wrote:

> Nej, både 20 og 21 bruges til FTP
> http://www.allaboutjake.com/network/linksys/ftp.html

Port 20 bruges af serveren lokalt ved aktiv ftp. Serveren opretter en
forbindelse fra port 20 til en given port på klienten (bestemt af klienten).

Dvs port 20 skal *ikke* forwardes i routeren, da klienten aldrig vil
prøve at forbinde til serveren på denne port.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-02-05 13:05

Peet wrote:
> Nej, både 20 og 21 bruges til FTP

Ja - men det er kun nødvendigt, at forwarde port 21

Virker ihvertfald fint her.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Calle.

Dato : 06-02-05 15:32

Peet wrote:
> "Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> Nej, både 20 og 21 bruges til FTP
> http://www.allaboutjake.com/network/linksys/ftp.html

Nå så fortil lige min server det!
port 20 er noget serveren selv styrer
--
Calle.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-02-05 18:10

"NikonPro.dk" <mail"fjern-dette"@NikonPro.dk> skrev i

> [...]
>
> Opsætningen i Totalcommander skulle være OK, men jeg kan ikke få
> forbindelse, og i routeren er der ingen forwardning foretaget (endnu)

Ingen, med mindre du altså mener din egen server.

Claus

Fra : NikonPro.dk

Dato : 05-02-05 18:37

Tak til jer alle fejl lå hos kollega