Problem med at netværksforbindelsen lukker
Fra : Dan

Dato : 03-02-05 22:26

Min netværksforbindelse lukker efter 30 min. kan man ændre det
Når jeg køre inconfig /all skriver den bla. :
Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 3. februar 2005
21:59:18

Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 3. februar 2005
22:29:18
Kan man ændre udløbs datoen?

Dan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-02-05 23:11

On Thu, 3 Feb 2005 22:26:06 +0100, "Dan" <22@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
> 21:59:18
>
> Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 3. februar 2005

Ja, man skal bare konfigurere DHCP-serveren til at bruge en længere
lease-periode...

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Dan

Dato : 04-02-05 06:01

> Ja, man skal bare konfigurere DHCP-serveren til at bruge en længere
> lease-periode...

Hvordan gør man det?

Dan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-02-05 08:02

"Dan" <22@tele2adsl.dk> wrote:

>Min netværksforbindelse lukker efter 30 min. kan man ændre det

Det ville hjælpe noget hvis du fortalte os hvilken netværksforbindelse
du har

> [...]
>21:59:18
>
> Rettigheden udløber. . . . . . . . . . . . . : 3. februar 2005

Du kigger på DHCP-serverens leasetime - Det er næppe her du skal søge
årsagen til at du mister forbindelse. Normalt vil DHCP-klienten i din
maskine gå ind og be' serveren om at fornye rettigheden til IP-adressen
længe inden lease time udløber.

Men vend tilbage med flere oplysninger, så skal vi forsøge at hjælpe....

<mlr>

Fra : Dan

Dato : 04-02-05 14:52

> [...]
> længe inden lease time udløber.
>
> Men vend tilbage med flere oplysninger, så skal vi forsøge at hjælpe....

Tak, men jeg ved ikke lige hvilke oplysninger du skal bruge, men jeg kan
fortælle at computeren er tilslutte en router sammen med en anden computer,
men det er kun den ene computer der der mister forbindelsen. Hvis jeg
genstarter computeren kan jeg være på i 30 min. igen hvorefter forbindelsen
forsvinder igen og jeg må genstarte. Jeg har prøvet med ipconfig /renew men
det hjælper ikke noget.
Hårber du kan bruge det til noget.

Dan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-02-05 17:35

"Dan" <22@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>forsvinder igen og jeg må genstarte. Jeg har prøvet med ipconfig /renew men

Lyder som du har et problem med DHCP-klienten på den ene maskine - Du
kan selvfølgelig komme omkring problemet ved at øge bredbåndsrouterens
DHCP lease-time til en uge, men du bør under alle omstændigeheder løses
problemet på maskinen:

Check lige at 'DHCP-klientprogram' kører i 'Tjenester', dvs der skal stå
'Startet' i kolonnen 'Status'.

Check også 'Logbogen' for fejlmeddelser, specielt meddelser omkring
DHCP...

Begge dele finder du i 'Kontrolpanel' -> 'Administration'

<mlr>

Fra : Dan

Dato : 04-02-05 18:38

> [...]
> DHCP...
>
> Begge dele finder du i 'Kontrolpanel' -> 'Administration'

Tak.
Hvordan øger bredbåndsrouterens DHCP lease-time?

'DHCP-klientprogram' er startet.
Her er hvad der står i loggen
I loggen er der en del Advarseler hvor der står næsten det samme kun
klokkeslæt er ændret:
Hændelsestype: Advarsel
Hændelseskilde: Dhcp
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 1003
Dato: 04-02-2005
Klokkeslæt: 17:47:16
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer: SPURS
Beskrivelse:
Computeren kunne ikke forny sin adresse fra netværket (fra DHCP-serveren)
for netværkskortet med netværksadressen 000EA615B560. Der opstod følgende
fejl:
Semaforens timeout-periode er udløbet. . Computeren vil fortsat forsøge at
få tildelt en adresse fra netværksadresseserveren (DHCP).

Der er også en Fejl :
Hændelsestype: Advarsel
Hændelseskilde: Dhcp
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 1003

Fra : Dan

Dato : 04-02-05 18:43

> [...]
> Semaforens timeout-periode er udløbet. . Computeren vil fortsat forsøge at
> få tildelt en adresse fra netværksadresseserveren (DHCP).

Hovsa der skulle havde stået

Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: Dhcp
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 1000
Dato: 04-02-2005
Klokkeslæt: 17:47:16
Bruger: Ikke tilgængelig
Computer: SPURS
Beskrivelse:
Computeren har mistet rettigheden til IP-adressen 83.72.59.106 for
netværkskortet med netværksadressen 000EA615B560.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-02-05 19:23

"Dan" <22@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]

Du hopper ind i routerens opsætning hvor du et-eller-andet sted
(formentligt under WAN / DHCP) finder en indstilling for 'lease-time'.

I reglen kan den sættes fra ½ time - een uge

>Hovsa der skulle havde stået
>
>Hændelsestype: Fejl
>Hændelseskilde: Dhcp
>Hændelseskategori: Ingen
>Hændelses-id: 1000
>Dato: 04-02-2005
>Klokkeslæt: 17:47:16
>Bruger: Ikke tilgængelig
>Computer: SPURS
>Beskrivelse:
>Computeren har mistet rettigheden til IP-adressen 83.72.59.106 for
>netværkskortet med netværksadressen 000EA615B560.

Du skriver godt nok tidligere at du har en router, men har du det når
det kommer til stykket ?!?!

Under normale omstændigheder burde din computer få en lokal ip-adresse a
la 192.168.x,y fra bredbåndsrouteren. Men du skriver 83.72.59.106 som er
en offentlig adresse.

Så enten har du bare en standard switch, eller også har du koblet din
routere forkert op ?!

<mlr>

Fra : Dan

Dato : 04-02-05 19:39

> [...]
> en offentlig adresse.
>
> Så enten har du bare en standard switch, eller også har du koblet din

Du har ret, det er bare switch - en ethernet mini switch (NQ9220) - jeg er
da ikke alt for smart
Kan man stadigvæk ændre noget?

Dan

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-02-05 20:05

"Dan" <22@tele2adsl.dk> wrote:

>Du har ret, det er bare switch - en ethernet mini switch (NQ9220) - jeg er
>da ikke alt for smart

>Kan man stadigvæk ændre noget?

Nej. DHCP-serveren står hos din udbyder, og den kan du ikke røre....

Jeg er sgu' ikke sikker på der er noget galt i din opsætning. Du har nok
bare opbrugt de ip-adresser din udbyder har tildelt dig...

Enten skal du købe yderligere ip-adresser fra udbyderen eller også skal
du købe en bredbåndsrouter - Jeg anbefaler det sidste....

<mlr>

Fra : Dan

Dato : 04-02-05 22:27

> [...]
>
> Enten skal du købe yderligere ip-adresser fra udbyderen eller også skal
> du købe en bredbåndsrouter - Jeg anbefaler det sidste....

Okay og mange tak for hjælpen

Dan

Fra : Peet

Dato : 06-02-05 01:29

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse news:dbh701l72qtcc05rlj24k6t4ejv6vlq1ff@4ax.com...
> "Dan" <22@tele2adsl.dk> wrote:
>
> Jeg er sgu' ikke sikker på der er noget galt i din opsætning. Du har nok
> bare opbrugt de ip-adresser din udbyder har tildelt dig...

Opbrugt ? Det lyder mærkeligt ..... hans maskine kan vel kun have en
som vil blive fornyet automatisk hvis hans udbyder tildeler ham en ny ?
Hvem er din udbyder Jeg tror ikke der er nogen udbyder der fornyer
hver halve time og har du fast IP kan du sætte din maskine op til den.
Det har jeg f.eks. gjort ved min Cybercity-forbindelse da jeg også
havde det samme problem.

Fra : Dan

Dato : 06-02-05 15:23

"Peet" <peet123@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hver halve time og har du fast IP kan du sætte din maskine op til den.
> Det har jeg f.eks. gjort ved min Cybercity-forbindelse da jeg også

Jeg har fundet ud af hvad problemet var. Jeg har Protowall installeret og
den har blokeret for den IP adresse som skulle bruges til at forny min
forbindelse med - tror jeg nok for når jeg slår Protowall fra virker det
fint.
Nu skal jeg bare havde fundet ud af hvilken ip-adresse det er..... Jeg
bruger Tele2

Dan