TFTP problemer
Fra : Devast8or

Dato : 03-02-05 13:06

Hej med jer,

Jeg har et lille problem med en TFTP overførsel der ikke vil som jeg
vil.

Sagen er den at jeg vil have en computer (en Check Point firewall på
Secure Platform) til at smide en fil (backup af FW opsætningen) over
på en anden computer via TFTP men den stopper inden overførslen er
færdig. en forbinder og den begynder at overføre, men stopper ved
33551360 bytes og skriver "socket error. Error = 10054". Min TFTP
server er 3CDaemon v. 2,0, rev. 10.

Alternativt kan backuppen laves til en SCP server, men hvad er det?
Jeg har aldrig hørt om sådan en. Hvilket program skal jeg bruge til
det, og kan det anbefales?

Det skal iøvrigt lige siges at det hele foregår på en enkelt maskine.
Min Secure Platform kører i VMware, og min TFTP server kører i
WindowsXP.

Håber nogen kan hjælpe mig med mit problem, eller måske sparke mig i
retning af en gruppe der kan.

TIA

Devast8or

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-02-05 23:10

On 3 Feb 2005 04:06:21 -0800, deva1@ofir.dk (Devast8or) wrote:

> [...]
> færdig. en forbinder og den begynder at overføre, men stopper ved
> 33551360 bytes og skriver "socket error. Error = 10054". Min TFTP

Det er et kendt problem med TFTP, at størrelsen på filen er begrænset,
i hvert fald i nogle implementationer. Nogle TFTP-servere understøtter
kun 16 MB, andre kun 32, og du er altså stødt på det sidste.

Der findes TFTP-servere, der ikke har den begrænsning, men TFTP er i
virkeligheden ikke særlig effektiv, så især med store filer kan det
godt betale sig at se på at bruge en anden protokol.

> Alternativt kan backuppen laves til en SCP server, men hvad er det?

Google er din ven.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 04-02-05 21:04

"Asbjorn Hojmark" <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote in message

> [...]
> virkeligheden ikke særlig effektiv, så især med store filer kan det
> godt betale sig at se på at bruge en anden protokol.

http://www.weird-solutions.com/download/index.html
har eftersigende en TFTP Turbo ting, der ikke har 32M file limit.
du kan jo prøve også lige fortælle om det virker.

HTH
Martin Bilgrav

Fra : Devast8or

Dato : 05-02-05 18:07

Asbjorn Hojmark wrote:

> Det er et kendt problem med TFTP, at størrelsen på filen er begrænset,
> i hvert fald i nogle implementationer. Nogle TFTP-servere understøtter
> kun 16 MB, andre kun 32, og du er altså stødt på det sidste.

Ok. Jeg prøvede lidt mere efter at have postet, og fandt ud af at jeg godt
kan hente en fil over 32 (prøvede med en på 217MB), men kan ikke sende den
tilbage. Men jeg prøver at finde en anden TFTP server.

> Der findes TFTP-servere, der ikke har den begrænsning, men TFTP er i
> virkeligheden ikke særlig effektiv, så især med store filer kan det
> godt betale sig at se på at bruge en anden protokol.

Jeg undrer mig også lidt over at Check Point har valgt at den protokol (mest
fordi den så vidt jeg ved er ret usikker), men jeg vil da prøve at læse lidt
om den SCP ting og se hvad den kan og ikke kan.

Tak til jer alle for hjælpen.

Devast8or

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 04-02-05 20:56

"Devast8or" <deva1@ofir.dk> wrote in message

> Alternativt kan backuppen laves til en SCP server, men hvad er det?

Secure Copy - ala SFTP osv
http://winscp.sourceforge.net/eng/index.php