Hjælp søges til forward af port ?
Fra : Biker Mike

Dato : 01-02-05 20:24

Hej i gruppen, Jeg er rimelig ny med hensyn til netværk og er selvfølgelig
rendt ind i problemer, det jeg ønsker er at sætte et web kamera op i styret
af "active web cam" fra Pysoft, programmet står som standart til at "lytte"
på port 8080

Det er selvfølgelig en DSL forbindelse og jeg mener at dens IP skulle være
85.81.34.3, forbindelsen skulle være statisk så det altid er den samme IP
jeg får tildelt.
Internt på mit LAN (hedder det vist) er IP 10.0.0.2

Routeren er en Zyxel 650R -31og jeg har været inde og rode i NAT entry som
jag har sat til port 8080 og IP 10.0.0.2, alle sikkerhedsindstillinger i
firewall er slået fra indtil jeg får det til at virke.

Problemet er bare at det selvfølgelig ikke virker, programmet siger at der
ikke er forbindelse fra internettet når jeg tester, er der nogle gode råd ?

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.

Fra : Biker Mike

Dato : 01-02-05 20:33

Glemte lige at nævne at Win XP er sat op med statisk IP adresse, det hjalp
heller ikke.

Der er ingen andre maskiner på "netværket"

Fra : Biker Mike

Dato : 02-02-05 20:32

Slet ingen forslag ? ærgeligt for jeg er ikke kommet en fis videre, Jeg
opdage lige at der på lan forbindelsen i XP står "bag firewall" kan der
være derfor at jeg ikke kan komme i kontakt med den uderfra ?